در این روزها گاهی شاهد رفتارهایی از مدیران به اصطلاح نزدیک به دولت و تفکر اصلاحات هستیم که قابل تردید ، بحث و گفتگو  است. گویی اینان صرفا با دولت همراه شده‌اند تا پستی بگیرند و تکیه بر مسند مدیریت بزنند و نگاه اعتدالی و نگرش به اصلاحات دولت را به فراموشی بسپارند. متاسفانه تفکر نزدیک به دولت، صرفا برای این افراد نگاهی ابزاری است برای رسیدن به خواسته‌هایشان.

جالب است که این مدیران با این تفکر و پوست‌اندازی خاص خود در ادوار مختلف در همین پست مدیریت خود باقی می‌مانند. مدیرانی که روزی به اصطلاح عاشق سینه‌چاک استاندار سابق خراسان جنوبی بودند،‌ امروز به منتقد عملکرد وی بدل شده‌اند. گویا وجود تفکر، صرفا ابزاری است برای خودنمایی و حفظ پست سازمانی که فعلا در ان مشغول بکار هستند.

اما در این میان بیشترین ضرر متوجه جوانانی است که در انتظار تغییرات در حوزه مدیریت و سازمان، در راه  پیشبرد اهداف اعتدال در استان بوده‌اند. این موضوع در تمام شئونات مربوط به رفتار این قبیل مدیران مشهود است که این جوانان فقط پله‌ای برای حفظ پست امروز اینان بوده‌اند. گویا کاربرد استعداد نیروهای همسو، صرفا شعاری برای حفظ شور انتخاباتی بوده است، ولی در زمینه‌ی کارکرد تخصصی در رشته‌های تحصیلی و شغلی، تمام قراردادها و جذب نیروها، هر چند اندک به نفع نزدیکان این مدیران به اصطلاح اصلاح‌طلب و تدبیر و امیدی است.

بازار تزویر و دورویی هم که در این استان، بالا گرفته است. به نحوی که پتانسیل‌های موجود استان را به اضمحلال می‌برد و استعدادهای استان یا بی‌تعارف در نطفه خفه می‌شوند و یا از این استان مهاجرت می‌کنند و این دردی است که برخی از مدیران در حوزه‌های کاری خود به وجود اورده‌اند و اصل و ریشه و علت بودن خود را به فراموشی سپرده‌اند. این مدیران صرفا از هم‌قطاران خود انتظار دارند که در حواشی‌های به وجود امده جانب‌دار انها باشند و در مواقع دیگر رسالت وجودی و تفکر نزدیک به دولت برای انها، صرفا به معنای بودن برای ماندن بر پست فعلی است. نفاق در وجود این گونه مدیران موج می‌زند. کاش جناب استاندار، بی‌تعارف در گروه‌های سیاسی، پرونده این مدیران را برای همیشه از مدیریت کلان این استان برچیند تا اتفاقی تازه و در خور و شان مردم و جوانان این استان رخ دهد باور کنید اگر این اتفاق صورت نگیرد جوانان زیادی دل از دکتر روحانی و تدبیر امید خواهند برید و و صرفا شور و شوق خود را ابزاری برای انتخابات خواهند دید و از گاها شاید از نظام دلسرد گردند و باید تلاش گردد تفکر اصلاحات و اعتدالی حاکم از ضرر برخوردهای نامتعارف اینگونه مدیران، در هر سطحی در امان بماند. به امید ان روز.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله