#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: عدالت شاخصه داعیه انقلاب اسلامی و مردم است و جبهه انقلاب ما محسوب می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: جنگ اصلی بین انقلاب ما و غرب این است که آنها فساد آندولسی را تعقیب می‌کنند و در نهادهای دولتی به معنای عام آن، در عین حال نه تنها دولتمردان بلکه هر شهروند مسلمان هم باید خواستار عدالت باشد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: قوه قضاییه در این جهت برای آنهایی که قانون را شکستند یا حق دیگران و جامعه را ضایع کردند باید آنها را به عدالت برگرداند.

وی تصریح کرد: از قدیم مشخص است گفته شده از دستگاه قضایی حتما یک نفر ناراضی بر می‌گردد و بسیاری از کسانی که ناراضی هستند از لحاظ روانی آسیب پذیر بوده و ممکن است همصدا شوند لذا از این جهت نیروی قضایی خواه یا ناخواه مورد تهاجم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: از این زاویه قوه قضاییه و برخی قوای دیگر مانند امنیتی، نارضایتی در مقابل اینها به صورت طبیعی وجود دارد که مظلوم واقع می‌شوند.

وی یادآور شد: ظلم بزرگتر و مضاعف این است افرادی در داخل قوه، عدالت را رعایت نکنند و ظلم بدتر اینکه زحمت‌های دیگران و همکاران را تباه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چند سالی است برای این طرح و پاکسازی در قوه قضاییه اقدامات بسیار جالبی انجام شده است، امروز هم شرایط کشور به گونه‌ای شده که قوای سه گانه به صورت هدفمند و با تصمیم راسخ بر قطع دست بیگانه از هر زاویه‌ای اقدام می‌کنند.

وی افزود: بیش از همه، مردم که با همه مشکلات چندین ساله پای حرف خود ایستاده‌اند و امروز که شرایط مساعدی در کشور، منطقه و جهان پیش آمده، همه باید توجه کنیم این امانت الهی حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر این امانت آسیب ببیند بحث ظلم بر یک شخص یا جامعه نیست بلکه ظلم بر مکتبی است که منجی بشر بوده جای آن حشر با فرعون و جنگ با خدا است.

وی ادامه داد: امیدواریم سرآغاز فرصت‌های بزرگی برای نوع بشر باشد برای نجات از زیر سلطه حقوق بشر غربی، حقوق بشری که طرح آنها این است هر جا انسان خوبی باشد را از بین ببرند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه طرح دشمن این است هر جا به معنای صحیح انسان آزاده‌ای باشد باید از بین برود تصریح کرد: در سطح کشور از یتیم‌خانه ایران که ۲۰ میلیون انسان را کشت تا آنچه در میانمار، نیجریه و غرب آسیا که کشتارگاه شده، فلسطین، یمن، لبنان، عرق و سایر و از شرق دور حتی در کشورهای غربی به مردم اینطور نگاه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در کنار میلیون‌ها قضیه اما شهادت آیت الله دکتر بهشتی به عنوان یک سمبل می‌درخشد، که به گفته مرحوم حجت‌الاسلام فردوسی‌پور، دکتر بهشتی در آن شب گفته بود دوستان بوی بهشت استشمام می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: کسانی که خالصانه قدم بر میدارند، حق آنها از بین نمی‌رود و خدا به استقبال آنها می‌آید، لذا هر کس در راه ابطال باطل در هر مکانی و شرایط خود را خالص کند، خالصانه قدم برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در جهت ایجاد عدالت تا جایی که از دست شما ساخته است کم نیاوردید، اظهار داشت: هیچ عبادتی بالاتر از این نیست زیرا بحث اسلام دین و ناموس خداست لذا امروز اگر بد عمل کنیم دین خدا را بد ادا کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اسلام مربوط به نوع بشر بوده و فردای اروپا، اسلام است لذا اگر جایگاه عدالت را حفظ کنیم دین خدا را درست معرفی کرده‌ایم.