#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هم‌افزایی نهادهای انقلابی، محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور را شتاب بخشیده است و این روند ادامه دارد.

اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رییس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی به منظور بررسی اقدامات بنیاد علوی در این منطقه با هدف محرومیت‌زدایی برگزار شد، افزود: نهادهای انقلابی زاییده نظام مقدس جمهوری اسلامی و جزء برکات این نظام الهی هستند.

وی گفت: بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادها متعلق به همه مردم هستند و با هم‌افزایی مثبت حاکم بر نهادهای انقلابی، اتفاقات ارزشمندی در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار در حال رقم خوردن است.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: در مراسم امروز تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در روستای نوغاب شهرستان درمیان اجرایی شد که به لحاظ مرزی بودن منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده استان خراسان جنوبی در طرح ساخت ۲۰ هزار مسکن محرومان با توجه به پیگیری‌های استاندار به هزار واحد یعنی ۲ برابر افزایش یافت.

نیکزاد تصریح کرد: این اقدام مهم از عنایت‌های دولت مردمی در تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای هر واحد مسکونی است.

وی افزود: افتخار ما این است در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم در خانه‌های نوساز و ایمن زندگی کنند.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در رأس هیاتی وارد بیرجند شد و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم این سفر را همراهی کرد.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) امروز در شهرستان مرزی درمیان انجام شد.

شرکت در جلسه شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی و بازدید از اراضی و املاک در اختیار بنیاد مستضعفان از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه بوده است.