?استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه ها و یادمان‌های دفاع مقدس، می‌تواند موجب حفظ تاریخ و هویت این مرز و بوم شود.
ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، خاطرنشان کرد:دتمام توفیقاتی که در نظام جمهوری اسلامی داریم به برکت خون شهداست، لذا همه دستگاه‌ها باید برای ماندگاری دوران دفاع مقدس تلاش کنند.
?وی، ضمن تشکر از اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، تصریح نمود: احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی به جهت اهمیتی که دارد جزو پروژه‌های کلان ما محسوب می‌شود.
?استاندار با تأکید بر این که ما در استانداری وظیفه اخلاقی داریم تا اقدامات مربوط به ایجاد این موزه را پیگیری کنیم، گفت: برای هرچه بهتر ساخته شدن این موزه علاوه بر دستگاه‌ های دولتی، به‌ دنبال استفاده از توان بخش‌های خصوصی نیز هستیم.
?ملانوری اظهار داشت: درحال حاضر زمین تعیین شده برای احداث موزه، در اختیار اداره کل شهرسازی استان است.
?وی تأکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمین مربوطه به‌ طور کامل به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واگذار شود.
?به گفته وی؛ قطعاً با برطرف شدن موانع و توافق با مجموعه بنیاد، بحث واگذاری زمین انجام شدنی است.
?استاندار متذکر شد: امیدواریم بعد از واگذاری کامل این زمین به مجموعه بنیاد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز ما را در ساخت موزه دفاع مقدس کمک کند.
?ملانوری افزود:استان از هیچ تلاشی برای به نتیجه رسیدن این پروژه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

?رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز با اشاره به وضعیت موزه های دفاع مقدس در استان های مختلف کشور، پیشنهاد داد؛ استانداری خراسان جنوبی برای پیش بردن پروژه ساخت موزه در این استان، با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز وارد مذاکره شود.
?سردار سرتیپ کارگر تأکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در برخی از استان‌ها، پروژه ساخت موزه را به بهترین نحو ممکن پیش برده است.
?وی با اشاره به این که استانداران، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در استان خودشان هستند، اظهار داشت: برای تحقق این موضوع، همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید به میدان بیایند و در حوزه ساخت موزه و یادمان‌هایی که موجب ماندگاری و ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌شود، کمک کنند.
?به گفته وی؛ در استان خراسان جنوبی نیز استاندار باید برای دستگاه‌های مختلف وظیفه تعیین کند، برای مثال شهرداری با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند اقدامات خوبی را در فضای باز مجموعه انجام دهد.
?رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در ادامه، بازدید استاندار از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و همچنین موزه حاج قاسم سلیمانی را پیشنهاد داد و گفت: به پیشنهاد سردار قاسم سلیمانی، موزه‌ای با عنوان پایان داعش ساخته شد که بعد از شهادت ایشان، نام موزه را به موزه حاج قاسم سلیمانی تغییر دادیم.
?سردار کارگر ادامه داد: بازدید از موزه دفاع مقدس در تهران موجب ایده گرفتن برای ساخت موزه خراسان جنوبی خواهد شد.
?وی متذکر شد: ما معتقدیم از فضای باز موجود باید به بهترین نحو ممکن برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدام کرد. برای مثال در همین موزه دفاع مقدس تهران، بار‌ها مشاهده شده که استقبال مردم و بازدیدکنندگان از فضای بیرونی موزه به مراتب بیشتر و بهتر از فضای داخلی آن است.