توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در قالب پویش «ایران همدل»  با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز در آیین توزیع هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، گفت: هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود.

رضا سلم‌آبادی افزود: ارزش هر بسته معیشتی ۴۰۰ هزار تومان و شامل برنج، روغن، ماکارونی، خرما و برخی اقلام ضروری خانواده‌ها است که برای تهیه این تعداد بسته معیشتی در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۲ هزار و ۴۹ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان با همراهی خیرین در قالب پویش «ایران همدل» بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به تداوم نهضت کمک‌های مومنانه گفت: براساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته امیدواریم تا پایان ماه رمضان با همراهی خیرین و مردم ۴۳ هزار و ۹۹۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانوارهای تحت حمایت و نیازمند استان توزیع شود.

وی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه نزدیکی دل‌ها و کمک به نیازمندان است و از هم‌استانی‌ها درخواست داریم با توجه به شیوع کرونا، کمک‌های نقدی خود را به صورت غیرحضوری از طریق روش‌های الکترونیکی به این نهاد اهدا کنند تا با تهیه غذای گرم در آشپزخانه‌های اطعام مهدوی یا تهیه سبدهای معیشتی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شود.

سلم‌آبادی با قدردانی از تلاش سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی، خیرین و مراکز نیکوکاری در تهیه بسته‌های معیشتی گفت: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های ایتام، بیماران و زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۵۸ پرس غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان بین خانوارهای نیازمند استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از توزیع ۳۲ هزار و ۳۱۳ بسته افطاری ساده به ارزش ۱۸۱ میلیون تومان از ابتدای ماه رمضان خبر داد و افزود: در این مدت سه میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: هدف‌گذاری جذب حامی برای ۱۴ هزار فرزند طرح اکرام ایتام و محسنین استان انجام شده است و از ابتدای ماه رمضان تاکنون سه هزار و ۱۲۹ فرزند دارای حامی جدید شدند.