معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتظار ایجاد تفکر کار منطقه‌ای درسه استان خراسان را داریم و سه استاندار با برگزاری جلسات منطقه‌ای از ظرفیت‌های همدیگر استفاده خواهند کرد.

جمال عرف، امروز شنبه ۱۷ آبان در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بنابر ضرورت به علت اینکه جناب رزم حسینی در وزارت صمت معرفی شد، ناگزیر به تغییر استاندار خراسان جنوبی شدیم.

وی با بیان اینکه آقای ملانوری نیز سوابق متعدد مدیریتی در وزارت کشور داشتند، افزود: در خراسان جنوبی ریل گداری که توسط استاندار پیشین گداشته شده را دنبال خواهیم کرد و اعتقاد دارم کسی که در استان کار کرده به راحتی می‌تواند این ریل را دنبال کند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مبنای ریل‌گذاری در سطح کشور توسط مقام رهبری با سه اولویت اقتصاد، امنیت و فرهنگ مشخص شده است، افزود: اقتصاد، امنیت و سلامت نیز سه مولفه مورد تاکید ریاست جمهوری است  و همه استانداران در راستای این ریل‌گذاری کلان حرکت خواهند کرد.

عرف ادامه داد: لازم است در سه استان خراسان براساس تفکر کار منطقه‌ای فعالیت کنیم و سه استاندار با برگزاری جلسات منطقه‌ای از ظرفیت‌های همدیگر استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: باید به یک برنامه ریزی مشخص منطقه‌ای برسیم، تصمیبمات جزیره‌ای را کنار بگذاریم و باید از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای استفاده کنیم که این امر می‌تواند به کارها سرعت دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: کشور در شرایط خطیری قرار دارد و آن چیزی که به ما مربوط است این است که باید وحدت و انسجام را حفظ کنیم.

عرف تصریح کرد: اکنون در یک مسیر دریای مواج طوفان زده قرار داریم و در این شرایط با رهبری مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای کشتی انقلاب اسلامی هیچ راهی جز انسجام نداریم.

وی با بیان اینکه ما محکوم به انسجام، وحدت و هم افزایی هستیم ، اظهار کرد: امید، پس از انسجام ضرورت این کشور است و اگر کسی در این کشور به هر دلیلی روزنه‌هایی از امید را ببندد و ناامیدی را پمپاژ کند، خیانت بزرگی به مردم کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در این مسیر سخت تنها امری که به انسان توانمندی و قدرت می‌دهد امید است، همه ما وظیفه داریم امید را حفظ کنیم؛ در جمهوری اسلامی دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و آن چیزی که می‌ماند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عرف با بیان اینکه در سال آینده انتقال قدرتی داریم، افزود: این وظیفه ماست که مردم را با امید و آرامش به پای صندوق‌های رای بیاوریم.

وی  با بیان اینکه در انتخابات اخیر آمریکا کسانی که ادعا داشتند به فساد درون سیستمی گرفتار شدند، یادآور شد: آقای ملانوری با بنیه جوانی و خوش فکری و تلاشی که دارند می‌توانند این مسیر را در استان پیش ببرند.