استاندار خراسان جنوبی گفت: طی دیدارهای متعدد با وزرا و با تشکیل کارگروه‌های مرتبط، موضوع پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به‌طور ویژه در دستور کار مدیران قرار گرفته است.

جواد قناعت ر در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: ایجاد کارگروه‌های ویژه با موضوعات توسعه‌ای به منظور پیگیری جدی مصوبات تا حصول نتیجه از دیگر اقداماتی است که بعد از سفر رئیس جمهور به استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت به مقصد خراسان جنوبی انجام شد گفت: مهمترین نتیجه این سفر پر برکت برای استان، بازتاب استقبال پرشور مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور در سطح بین‌المللی است که بسیار افتخارآفرین است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقداماتی پرداخت که در راستای مدیریت مصرف انرژی در سطح استان انجام شده و همچنان در دستور کار مدیران است.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های گذشته و عدم اتصال استان به رینگ سراسری افزود: از آن جایی که خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز از سمت خراسان رضوی قرار دارد لذا برودت هوا و مصرف بالای گاز در دیگر استان‌ها، افت فشار را برای ما رقم زد.

قناعت ضمن تشکر از کارکنان شرکت گاز که با کار جهادی شبانه‌روزی مانع قطع گاز در مناطق مختلف استان شدند، گفت: همه تلاش ما بر این است که مردم و بخش خانگی در این کاهش دما و افت فشار گاز، کوچکترین آسیبی نبینند.

وی با اشاره به ورود سامانه جوی جدید به استان در هفته آینده اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های هوا شناسی، سرمای هفته آینده هم محسوس خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای مقابله با این موج جدید سرما اشاره کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از روز شنبه اول بهمن ماه با ۲ ساعت تأخیر، شروع به فعالیت می‌کنند و استفاده از سوخت جایگزین در حوزه‌های کاری مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی از اقدامات انجام شده برای برگزاری کنکور گفت و افزود: با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی شرایط به گونه‌ای مهیا شده که داوطلبان، دغدغه‌ای جز آزمون نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران سفر رئیس جمهور، اقدامات مدیران برای مدیریت شرایط موجود را ارزنده خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: اینکه همه هم و غم مدیران کم کردن دغدغه‌های مردم بوده، بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار کرد و این دیدار به بحث و تبادل نظر درباره مسایل استان گذشت.

تشریح تدابیر اتخاذ شده در راستای تأمین گاز بخش خانگی و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل برای مردم به جهت برودت هوا، از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور