فرماندار درمیان اعلام کرد: رشد بیش از ۱۱ درصدی تعداد داوطلبین ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نسبت به دوره قبل در شهرستان درمیان

ثبت نام ۵۷۲ نفر از داوطلبین برای تصدی ۳۰۵ کرسی عضویت شوراهای اسلامی روستا در ۹۹ روستای دارای شورا شهرستان درمیان

حسینعلی بخشی گفت: ثبت نام از داوطلبان که طبق بخشنامه صادره ستاد انتخابات کشور از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ فروردین آغاز شده بود تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ فروردین جهت ثبت نام حضوری در محل بخشداری های سه گانه شهرستان و تا ساعت ۲۴ دیروز جهت ثبت نام به روش های غیر حضوری ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان درمیان مجموع تعداد داوطلبین ثبت نامی نهایی را ۵۷۲ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در مجموع ۵۰۶ نفر به روش حضوری و تعداد ۶۶ نفر به روش های غیرحضوری ثبت نام نموده و رشد ۱۰ درصدی تعداد داوطلبین ثبت نام کننده را شاهد بودیم، که ۵ درصد از ثبت نام کنندگان با تعداد ۳۰ نفر خانم هستند و میانگین بیشترین ثبت نام در بازه سنین ۳۵ الی ۴۰ سال می باشد.
به گفته وی در سطح سه بخش قهستان، مرکزی و گزیک شهرستان درمیان تعداد ۵۰۶ نفر از داوطلبین با مراجعه حضوری به بخشداری ها، تعداد ۱۷ نفر از طریق نرم افزار دسکتاپ کامپیوتر، تعداد ۱۷ نفر از طریق اپلیکیشن موبایلی و تعداد ۳۲ نفر هم از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان الکترونیک دولت برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کرده اند.

در بخش گزیک شهرستان درمیان با استفاده ۴ داوطلب از روش های غیرحضوری مجموعا ۱۰۴ نفر ثبت نام کرده اند که در میان داوطلبین نام ۴ نفر خانم وجود دارد.

در بخش قهستان شهرستان درمیان با استفاده ۲۴ داوطلب از روش های غیر حضوری مجموعا ۲۴۲ نفر ثبت نام کرده‌اند که در میان داوطلبین نام ۶ نفر خانم وجود دارد.

در بخش مرکزی شهرستان درمیان با استفاده ۱۵ داوطلب از روش های غیر حضوری مجموعاً ۲۲۶ نفر ثبت نام کرده‌اند که تعداد ۲۰ نفر از ثبت نام کنندگان خانم هستند.