در راستای ارتقاء تجهیزات کارگاههای آموزشی و تجهیز کارگاهها به تکنولوژی روز جهت انطباق آموزشهای فنی و حرفه ای با نیاز بازار کار مراسم تحویل ۱۳ دستگاه خودرو به کارگاههای آموزشی استان با حضور جمعی از مسولین اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، حسین خوش آیند ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: اشتغال یک موضوع فرابخشی است بنابراین همه ما به عنوان دستگاه های متولی در موضوع اشتغال وظیفه داریم در جهت رفع معضل بیکاری تلاش کنیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد بیکار و یا دانشگاهی با نداشتن مهارت رو به رو هستند افزود: بنابراین ما باید افراد را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم. مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه باید آموزش فنی و حرفه ای حمایت شود تا بتوانیم در جهت اشتغال جوانان بهتر گام برداریم بیان کرد: امید است در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه شغلی برای همه افراد بیکار را در سطح استان ایجاد کنیم.
خوش آیند تصریح کرد: مهمترین رسالت فنی و حرفه ای بر اساس قانون، مهارت آموزی برای افراد فاقد مهارت و افراد شاغلی که درصدد ارتقاء مهارت هستند است. وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزشهای مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان می باشد و فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر ، نیمه ماهر و ارتقاء مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی با داشتن ۱۶ مرکز آموزش در قالب ۹۰ کارگاه ثابت و ۴۸۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی . ۱۶۲ آموزشگاه آزاد با ۲۱۰ حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی که سالانه بطور متوسط ۵ میلیون نفر ساعت آموزش به انجام میرساند وی افزود: در این راستا اقدامات خوبی در سطح استان انجام گرفته و تا کنون ۳ میلیون و ۶۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز آموزشی استان اجرایی گردیده است. خوش آیند اظهار داشت: در بحث اشتغال که مهمترین نیاز جوانان و دغدغه خانواده ها است باید عناصر زیادی کنار هم قرار بگیرند تا یک شغل ایجاد شود و یکی از این عناصر بحث مهارت آموزی است.
خوش آیند طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را از طرح های مهم دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در زمینه اشتغال ارائه آموزشهای مورد نیاز بازار کار است که این موضوع نیازمند تجهیزات بروز آموزشی می باشد . در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای بروزرسانی تجهیزات کارگاه‌های اتومکانیک فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، ۴۹۸ دستگاه خودروی سابرینا و چری با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال و ارزش واقعی ۴۲۰ میلیارد ریال از هرمزگان به استان های مختلف کشور ارسال شد که سهم خراسان جنوبی ۱۳ خودرو بوده است. وی افزود: ۱۳ دستگاه خودرو جهت تجهیز کارگاههای اتومکانیک شامل ۱۲ دستگاه چری و یک دستگاه سابرینا برای ۱۳ کارگاه آموزشی اتومکانیک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اداره کل استان خراسان جنوبی اختصاص یافت که این خودروها در کارگاههای اتومکانیک یا برق خودرو مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای استان توزیع خواهد شد.
خوش آیند در پایان با اشاره به اهمیت تجهیزات بروز آموزشی گفت: تخصیص این خودرو ها در راستای اجرای برنامه های جدید سازمان مبنی بر به روز رسانی و تجهیز کارگاههای آموزشی اتومکانیک سراسر کشور با توجه به سهم این حرفه در بازار اشتغال کشور صورت پذیرفته است. وی بیان کرد: طرح به روزرسانی کارگاه ها به نوعی یک سرمایه گذاری بلندمدت است و این موضوع نشان می دهد که آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در بخش های مختلف دارای اهمیت است. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروزه ایجاد اشتغال با مهارت آموزی ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد و بر همین اساس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال آینده با جدیت بیشتری در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مورد نیاز صنایع و صنوف گام بر می دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله