رژه خودروهای کلاسیک و قدیمی به مناسبت ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌ فرهنگی در بیرجند برگزار شد.

این مراسم روز پنجشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی و شماری از مدیران و شهروندان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: رژه خودروهای کلاسیک به تعداد ۱۳ خودرو با همکاری هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان از ورودی اداره کل شروع شد و پس از طی مسیر خیابان مدرس، میدان ابوذر، خیابان ارتش، خیابان معلم، میدان مادر در باغ و عمارت جهانی اکبریه پایان یافت.

هادی شاهوردی با بیان اینکه این حرکت با استقبال مردم همراه بود افزود: خودروهای کلاسیک میراث صنعتی و سرمایه‌های تاریخی به شمار می‌روند و برای مردم بیانگر روزهای گذشته هستند که جذابیت خاصی برایشان دارد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث ایجاد نشاط اجتماعی، جذب گردشگر برای شهر و استان نیز می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی هم گفت: بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ ماه رایگان است.

وحید به‌فرنژاد افزود: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه‌ و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر پوشش این اداره‌ کل به مدت ۲ روز برای عموم مردم رایگان است.

۲۸ اردیبهشت‌ تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی نام گرفته و امروز با عنوان “موزه‌ها، پایداری، حال خوب” نامگذاری شده است.

استان خراسان جنوبی با موقعیت جغرافیایی خاص، فرهنگ غنی، بافت بومی و جاذبه‌های طبیعی با ثبت پنج اثر جهانی، هزار و ۱۰ اثر ملی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی‌ شده یکی از استان‌های با پیشینه‌ کهن در ایران است همچنین پرونده ثبت کاروانسراها و آسبادهای خراسان جنوبی برای ثبت در میراث جهانی یونسکو آماده است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور