#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هدف دشمن تغییر فرهنگ و سبک زندگی است که باید در این زمینه بصیرت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع “کارآمدی اجتماعی زندگی عفیفانه” که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد افزود: هر دردی معاینه صحیح می‌خواهد تا نوبت به معالجه برسد، جهان دردمند است و این مختص به صنف، قشر و جنس خاصی نیست.

وی ادامه داد: درد بدتر این است که در کنار این همه ظلم به نوع بشر، امپراطوری تبلیغات و تحریفات به گونه‌ای است که تمام افراد، زن و مرد مظلوم نمی‌توانند بفهمند چه شده و ریشه مسائل کجاست.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: از اواخر قرن ۱۵ میلادی اروپایی‌ها که سوابق قبلی آنها کاملا روشن است و انواع کارهای غیرانسانی بر چهره تاریخ به عنوان یک لکه ننگ وجود دارد، برای تصرف جهان طرح استعماری ریختند و تاکنون پنج قرن بر سر نوع بشر از قتل و جنایت گرفته تا تغییر فرهنگ را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه خیلی از مسائل شنیده می‌شود اما درک حقیقت سخت است گفت: مردم قاره سیاه را به جرم سیاهی، قتل عام و همه هستی آنها را ساقط کردند، کشورهای استعمارگر اروپایی ۶۰ تا ۸۰ میلیون انسان را کشتند و بر سر قبر آنها ایالات متحده آمریکا را ساختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این کار منحصر به یک یا دو کشور نبوده بلکه از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار در کشورهای اسلامی باز شد، از شرق دور تا آسیای میانه، غرب آسیا و شمال آفریقا آنچه توانستند ظلم و فساد کردند.

وی گفت: از قتل، جنایت، شکنجه، دزدی تا اعتیاد، فحشا و از بین بردن فرهنگ‌ها پیش رفتند تا جایی که نه تنها فرهنگ‌ها که هزار نوع زبان جوامع را از بین بردند و سبک زندگی‌ها و ارزش‌ها را تغییر دادند و هنوز هم دست بردار نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمن در هر جا توانسته ظلم و جنایت کرده و هدف آنها تاکنون از بین بردن فرهنگ‌ها بوده که هر روز توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: اینها به نوع بشر چه دیدگاهی دارند و هر جا دستشان برسد از جنگ جهانی دوم تاکنون آمریکا در بیش از ۵۰ کشور دخالت کرده‌ تا امروز نوبت به یمن، سوریه و فلسطین رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: از آسیب‌های بزرگی که دشمن تحمیل کرده، رواج افکار انحرافی برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و بدبینی همگانی است.

وی گفت: متاسفانه همین دشمن وحشی با این سابقه ننگین برای تصرف اندیشه دیگران برای مردم حقوق بشر نوشته‌ و برای همه اقدامات خود کارهای تبلیغی انجام می‌دهد، چقدر افکار و اندیشه‌ها را تحت تبلیغات و القائات خود خالی کرده تا بگویند اسرائیل غاصب تنها کشور دموکراتیک در منطقه خاورمیانه است.

امام جمعه بیرجند افزود: آمریکا هر جا آدم جنایتکار و خائن باشد او را بر کشورها مسلط می‌کند و اسمش را دموکراسی می‌گذارند، در فرصت ۲۰ ساله انگلیسی‌ها همه اموال کشور را خارج کردند هنوز هم طلبکار هستند و عده‌ای پول‌بگیر یا مزدور یادی از این دزدان بین‌المللی می‌کنند.

وی گفت: رضاخان قلدر و دیکتاتور رسما با اسلام، امام حسین (ع) و علم مقابله کرد و برای توسعه مواد مخدر، فحشا و منکرات تلاش کردند که جنایات مسجد گوهرشاد گوشه‌ای از این جنایات حقوق بشری آنان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز فرصتی که انقلاب اسلامی به ما می‌دهد این است که روی این مسائل کار کرده و مستندسازی کنیم تا در مقابل هیاهوی از میان تهی تبلیغات کاذب و تحریف‌کننده غرب بتوانیم واقعیت‌ها را استخراج و برملا کنیم که این فرصت استثنایی است.

وی گفت: در حالی که خدا دشمن را کر و کور کرده بود لذا غافلگیر شد، برای همه ما تکلیف تعیین شده و سخن از ایران نیست بلکه سخن از نجات انسان است و اولین ابزاری که می‌تواند در جهت تفکرات و دشمنی و جنایت ۵۰۰ ساله غرب بایستد، بصیرت است.