#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بهسازی و آسفالت ۵۷ کیلومتر راه روستایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون با اعتبار ۳۸۲ میلیارد ریال انجام شده است.

اسدالله جلال‌زاده  افزود: از این میزان ۱۵ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۶۲ میلیارد ریال احداث و ۴۲ کیلومتر راه نیز با هزینه ۲۲۰ میلیارد ریال برای بهره‌مندی مردم آسفالت و روکش شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها موجب توسعه بیش از پیش می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور امسال ۴۵ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای عملیات ساخت و بهسازی راه‌های روستایی مذکور، درصد برخورداری از نعمت راه آسفالت به ۹۷.۴ درصد از نظر تعداد روستا افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه‌سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده که با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که در حال حاضر پنج هزار و ۹۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.