نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند از هیات‌های مذهبی و عزاداران به دلیل برگزاری باشکوه جلسات دهه اول محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: هیات‌ها و عزاداران بیش از حد تصور مسائل بهداشتی را رعایت کردند و خیلی زیبا درخشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی افزود: از مردم عزیز کشورمان و استان خراسان جنوبی قدردانی می‌کنیم به دلیل اینکه با یک اشاره‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید هم شیوه‌های ستاد کرونا قیاس شود و هم عزاداری باشکوه در کشور؛ در دهه اول محرم خیلی زیبا درخشیدند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقیدتر عمل کردند.

وی اظهار داشت: عنایت دارید که خیلی جاها فرق نمی‌کند بازار، قطار، سالن یا داخل هواپیما و بعضی از اجرای برنامه‌های دیگر باشد تا برسد به مسافرت‌های غیرضروری که هنجارشکن است و اصلا مناسب نیست، اما ضمان اجرای مسائل ایمانی اینجا خودش را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیش از همه قشرها، آنها که دیانت و ایمان پررنگ‌تر داشتند و افرادی که مجری برنامه‌های عزاداری بودند، به همان اندازه هم مقیدتر بودند که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و بیش از حد تصور این هیات‌های معظم و عزاداران محترم خیلی زیبا درخشیدند.

وی افزود: این ظاهر قضیه است و باطنش هم همین گونه است، یعنی با همه شعارها و حرف‌هایی که خیلی‌ها می‌زنند اما آنها که پایبند به قانون، پایبند به حلال و حرام و پایبند به مسئولیت هستند، انسان‌های باایمان هستند که غالبا هم، حق اجتماعی آنها ضایع می‌شود و آنها را به گونه‌های مختلف به حاشیه می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: خیلی جای تشکر و دعا دارد و آنچه هم که باز مربوط به رسانه ملی و صدا و سیما، مجموعه شما، گزارش‌ها و خبرنگارها و اینها بود، زیبا عمل کردید.