#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان است که ترویج مسائل فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اگر مدیران ما در ترویج مسائل فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مند شوند، قطعاً در این امر موفق‌تر خواهیم بود.
?وی با اشاره به اینکه باید از فضای همدلی بین سه قوه در کشور بیشترین استفاده را جهت ترویج مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب و نیز امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، اضافه کرد: در این خصوص باید سرعتی قابل قبول و منطقی داشته باشیم و از جهتی هم دچار خطا و اشتباه نشویم.
?استاندار با بیان اینکه تحول‌گرایی در دستور کار جدی دولت سیزدهم قرار دارد، تصریح کرد: این تحول فقط در حوزه معیشت و اقتصاد نیست، هر چند در این زمینه دولت جراحی‌ های بزرگ اقتصادی را در دستور کار دارد.
?قناعت افزود: در کنار تحول اقتصادی، دولت در حوزه‌های فرهنگی هم بسیار دغدغه‌مند است و در سطح کشور قرارگاه عفاف و حجاب تشکیل و شرح وظایف آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نموده است.
?وی با تأکید بر اینکه وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان است که ترویج مسائل فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستورکار خود قرار دهند، اضافه کرد: اگر مدیران ما در این زمینه دغدغه‌مند شوند، قطعاً در این امر موفق‌تر خواهیم بود.
?استاندار خاطرنشان کرد: قرارگاه حجاب و عفاف استان از نظر آیتم‌های مختلف از قرارگاه‌های برتر کشور است.
?قناعت با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر براساس آموزه‌های دینی از حدیث مولا علی(ع) در این زمینه گفت و اظهار داشت: اگر از این موضوع غفلت کنیم قطعاً مشکلات فراوانی در جهت رو به جلو و پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز می‌فرمایند بحث امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی، دینی و سیاسی است، لذا تکلیف ما در این زمینه مشخص می باشد.