#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ریل‌گذاری جدید دولت سیزدهم، رسیدگی و توجه به نقاط کم برخوردار است، گفت: تمرکز مسئولان بر رسیدگی به نقاط محروم است، لذا امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان مرزی زیرکوه بودیم.

 جواد قناعت در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: شروع چنین پروژه‌ای در شهرستانی مرزی نشان می‌دهد که دولت در رسیدگی به مناطق محروم اهتمام دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای دولتمردان است که کارهای انجام شده را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: شروع بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های حوزه‌های زیرساختی استان در دولت‌های نهم و دهم بوده که نشان‌می دهد شتاب مطلوبی در آن دوره‌ها داشته است.

وی با اشاره به روند کند برخی پروژه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: این دولت بیشتر نگاه و توجه به بیرون و برجام داشته لذا در آن هشت سال روال کارها کند شد و پروژه‌ها به شکل جهادی پیش نرفت.

قناعت با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم فضای انقلابی و جهادی تشکیل شده است، ادامه داد: عزم جدی این دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام که در هشت ساله دولت قبل مغفول مانده، است لذا شروع پروژه جدید در دستور کار وزارتخانه‌ها نیست.

وی تصریح کرد: اینکه در زیرکوه پروژه جدیدی کلنگ زنی می‌شود در کشور انگشت شمار بود زیرا استدلالی پشت این دستورالعمل است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه افزود: این امر نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

وی گفت: سعی بر این است که از محل منابع استانی و اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور رقم خوبی به این پروژه کمک کنیم زیرا توجه به مردم ولایتمدار منطقه همواره مورد تأکید است.

قناعت تاکید کرد: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد جهش خوبی در اجرای این پروژه زیربنایی حوزه بهداشت و درمان زیرکوه باشیم.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه در جمع خبرنگاران، گفت: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه از برنامه‌های نو و جدید است که نشان از توجه خاص و ویژه هیات دولت به استان‌های کم برخوردار و مناطق مرزی مانند خراسان جنوبی دارد.

وی افزود: در یکسال دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های نو، جدید، جهشی و انقلابی در حوزه‌های مختلف سطح کشور و استان بودیم.

قناعت بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌هایی که آمده، بخاطر حجم پروژه‌های نیمه تمامی که در سطح کشور وجود دارد معمولا پروژه جدید تعریف نمی‌شود تا طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

وی ادامه داد: شاهد نگاه ویژه رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه نسبت به توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار استان هستیم لذا امروز عملیات اجرایی این بیمارستان در زیرکوه آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فاز نخست بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در بازه زمانی ۱۸ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد که وزارت بهداشت اعتبارات دیگری اختصاص می‌دهد ما نیز در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات لازم را پیگیری و جذب خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: این بیمارستان هم موضوع سلامت و درمان مردم را رقم زده و هم شاهد فعالیت‌های اقتصادی و دیپلماسی سلامت در منطقه خواهیم بود، همچنین مردم افغانستان برای درمان از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: امروز در سلسه سفرهایی که در بازدید از مناطق محروم و مرزی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد به شهرستان مرزی زیرکوه در خراسان جنوبی سفر کردیم.

بهروز رحیمی با تاکید بر اینکه شهرستان زیرکوه حتما نیاز به مراقبت و حمایت جدی دارد، اظهار داشت: در زیرساخت‌های توسعه درمانی این شهرستان کارهای بر زمین مانده زیادی داریم.

وی ادامه داد: بیمارستان فعلی زیرکوه جوابگوی نیاز مردم شهرستان نیست، از باب شرایط فیزیکی و هم تجهیزات نابسامان زیادی مشاهده می‌شود که قابل تامل نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا زمان احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه، با ساماندهی وضعیت بیمارستان فعلی و تکمیل تجهیزات و رفع نواقص آن، خدمات بهتر و در شان مرم ارائه دهیم.

عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز از هفته دولت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

همچنین امروز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه خوراک دام و طیور شهر آبیز با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی ۱۸ نفر به طور مستقیم و ۵۶ نفر به طور غیرمستقیم با حضور استاندار، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه و سایر مسئولان آغاز شد.