?استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع مدیریت بازآفرینی شهری و نقشه راه در استان تهیه و آماده شود تا مصوب شده و برنامه ها بر اساس آن پیش برود.
دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: یکی از مسایل مورد ارزیابی در اقدامات فرمانداران و شهرداران، همین بخش است چون دولت به موضوع بازآفرینی شهری و جامعه هدف توجه ویژه ای دارد.
?وی اظهار داشت: با توجه به اعتبارات و مشوق‌هایی که دولت در نظر گرفته، امیدواریم رتبه‌های خوبی در سطح کشور از نظر اجرای طرح و پروژه کسب کنیم.
?استاندار خاطر نشان کرد: در سفر اول و متمم مصوبات سفر رئیس جمهور، اعتبارات خوبی برای حوزه بازآفرینی شهری دیده شده که نوید بخش حرکت ویژه و مؤثری در این بخش است.
?وی افزود: امید است با اعتبارات بیشتر مرکز و همت و تلاش و پشتکار استان از فرصت های پیش رو نیز بهره ببریم.
?قناعت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی کم برخوردار است، تأکید کرد: از وزارت راه و شهرسازی انتظار توجه ویژه‌تری در بخش بازآفرینی شهری استان داریم گرچه مساعدت‌های انجام گرفته تاکنون قابل تقدیر است.
?به گفته وی؛ انتظار می‌رود امسال تخصیص اعتبارات بازآفرینی شهری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد و سال آینده نیز در پیش بینی بودجه، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شود.

?استاندار با اشاره به معابر خاکی فراوان استان، تصریح کرد: تخصیص قیر رایگان با توجه به ضرورت خدمات مورد انتظار است و امیدواریم که تا پایان سال جاری میزان قیر رایگان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
?وی یادآور شد: بافت‌های فرسوده در خراسان جنوبی از قدمت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل اکثر منازل، سازه ‌های غیر مقاوم دارند و از طرفی مردم استان هم توان مالی زیادی ندارند، لذا درخواست داریم نرخ سود تسهیلات بانکی ساخت واحدهای مسکونی در این محلات از ۹ به چهار درصد کاهش یابد.
?قناعت با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: اگر به این موضوع نپردازیم و اقدامات مناسبی نداشته باشیم، تهدیدهای اجتماعی، سیاسی و مالی فراوانی متوجه ما خواهد بود.
?استاندار با بیان اینکه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور توجه ویژه و خاص به این موضوع دارند، افزود: همین توجه سبب شده اعتبارات خاص ، مجوزها و مشوق‌های خوبی نیز برای این حوزه در نظر گرفته شود.
?وی عنوان کرد: این مشوق‌ها و اعتبارات فرصتی است برای استان که باید به صورت بهینه استفاده شود لذا انتظار می‌رود ستاد بازآفرینی شهری به شکل منظم و مستمر حداقل ماهی یک بار برگزار گردد.
?قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی در برگزاری برخی جلسات تکلیفی، رتبه‌های خوبی در سطح کشور دارد گفت: در برگزاری ستادها و جلسات حوزه‌های سرمایه گذاری ، نهضت ملی مسکن و موضوعات مختلف دیگر رتبه‌های خوبی در رقابت با دیگر استان‌ها داریم .

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور