#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۳۹ هزار دوز واکسن را تحویل گرفته‌ایم، گفت: ۹۶ هزار نفر از گروه‌های هدف تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای بیرجند، قاین، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز قرار دارد و همچنان شاهد سیر صعود مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونایی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌ کرد: در هفته گذشته در خراسان جنوبی ۲۰۵ بیمار مبتلاء به کرونا داشته‌ایم و بستری‌های جدید نیز افزایش داشته است.

دهقانی با اشاره به اینکه هفته گذشته دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در غدیر واقع در خیابان پاسداران و سوله مدیریت بحران در خیابان نرجس راه‌اندازی شد، افزود: مرکز تجمیعی سوم نیز در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعالیت خود را آغاز می‌کند و در قاین، فردوس و طبس نیز یک مرکز تجمیعی دارند.

وی با تأکید بر اینکه افراد بالای هفتاد سال می‌تواند بدون ثبت نام برای تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: افراد بین ۵۰ تا هفتاد سال حتماً قبل از حضور در مراکز واکسیناسیون ثبت‌نام کرده و منتظر دریافت پیامک باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا علاوه بر گروه‌های سنی، هر زمان که اعلام شد واکسیناسیون دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه هفته گذشته با تزریق واکسن به ۸۷۸۰ نفر یک رکود را ثبت کردیم، اظهارکرد: ظرفیت تزریق واکسن به ۵ تا ۶ هزار نفر در روز را داریم.

دهقانی با بیان اینکه انجام پروتکل‌ها در پمپ بنزین‌ها رعایت کاهش یافته و استفاده از دستکش و زدن ماسک گاه مراعات نمی‌شود، بیان‌کرد: تاکنون در خراسان‌ جنوبی ۱۳۹ هزار دوز واکسن را تحویل گرفته‌ایم و ۹۶ هزار نفر نیز از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند.

وی یادآور شد: گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۳۳.۵ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۴.۵ درصد، ۷۰ تا ۷۹ سال حدود ۷۵ درصد و گروه سنی بالای ۸۰ سال نیز ۸۴ درصد واکسینه شده‌اند و اگر ۷۵ درصد گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال واکسنیه شوند می‌توانیم واکسیناسیون ۴۸ تا ۵۰ سال را آغاز کنیم.