رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کرونا بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و فروش محصولات مختلف کشاورزی تاثیر گذاشته است.

غلامرضا قوسی،  گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که سالانه ۲۱ هزار تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.

پوی افزود: سالانه ۶۶۰۰ تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و ۲۷۷۰ تن فرآوری می‌شود که به نسبت میزان برداشت محصول، رقم بسیار پایینی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف آن کاهش یافته است.

قوسی گفت: با اجرای سیاست‌های جهش تولید در سال جاری، رشد ۱۵ درصدی تولیدات بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب جهش تولید، امسال ۱۳۲ هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سنوات گذشته متوسط رشد افزایش تولیدات کشاورزی استان معادل ۲.۵ درصد بوده و متوسط قیمت هر کیلوگرم محصول کشاورزی در سال جاری ۱۳۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

قوسی ادامه داد: با افزایش تولید ۱۳۲ هزار تن تولید در سال جهش تولید، ارزش تولیدات این بخش نیز به ۱۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال نسبت به درآمد حاصله سال قبل افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان تولید محصولات باغی استان طی سال گذشته ۱۱۴ هزار تن بود که بر اساس برنامه ششم توسعه به ۱۳۹ هزار تن و برنامه جهش تولید تا ۱۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین محصولات زراعی استان از ۵۴۰ هزار تن در سال گذشته در قالب هدف‌گذاری جهش تولید به ۵۸۰ هزار تن خواهد رسید.

قوسی بیان کرد: افزایش محصولات تولیدی حوزه دام و طیور از ۲۱۱ هزار به ۲۳۵ هزار تن، تولیدات گلخانه‌ای از ۱۳ هزار به ۳۵ هزار تن نیز در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان از ۸۷۹ هزار تن در سال قبل به ۸۸۶ هزار تن در برنامه ششم توسعه و یک میلیون و ۱۱ هزار تن در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.