هفته فرهنگی فرصتی است تا این شهر و مفاخر و هویت آن را در سطح استان به نمایش بگذاریم و این شهر ظرفیت های بسیاری دارد.

 در دیدار با امام جمعه خوسف اظهار داشت: امسال برای اولین بار هفته فرهنگی شهرستان خوسف که نتیجه مصوب شدن روز خوسف در ۲۸ آبان سال گذشته است، رقم خورد.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: هر شهری و هر مکانی را با نامی می شناسند و اکثر استان به چند ویژگی شهر خوسف از جمله مهمان نوازی، خون گرم بودن و نجیب بودن و دوست‌داشتنی بودن مردم خوسف تاکید دارند و مهمترین ویژگی شهر خوسف، مردمان دلاور و شهیدپرور و مومن و نجیب آن است.

 

وی با بیان اینکه گل نرگس و وجود ابن حسام خوسفی نماد شهر خوسف است، افزود: شهرستان خوسف با همه ظرفیت هایی که دارد مهمترین ویژگی آن، مردمانش و مفاخر آن از جمله ابن حسام خوسفی و خاندان عبادی است و این داشته ها را ما احساس نمی کنیم اما مناطق دیگر آن را بیان می کنند.

 

حسینی در ادامه گفت: با توجه به وجود این بزرگان و سابقه فرهنگ و حوزه ادب شهرستان خوسف باید به عنوان یکی از مراکز علم و ادب فرهنگ در استان شناخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه با نامگذاری ۲۸ آبان به نام روز خوسف فرصتی برای معرفی آن فراهم شده است، افزود: هفته فرهنگی فرصتی است تا این شهر و مفاخر و هویت آن را در سطح استان به نمایش بگذاریم و این شهر ظرفیت های بسیاری دارد.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: امیدواریم طی این هفته پایه خوبی گذاشته و برنامه ها به خوبی برگزار شود و آن چه میراث فرهنگی این شهرستان است به خوبی نمایش گذاشته شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور