مردم شهرهای مختلف خراسان جنوبی امروز بعد از نماز جمعه همگام با سایر هموطنان در محکومیت اقدامات آشوبگرانه و تروریستی راهپیمایی کردند.

 تظاهرات مردمی محکومیت حرکت تروریستی عوامل استکبار در تجاوز به حریم اهل بیت و به شهادت رساندن زائران حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار شد.

این راهپیمایی در مرکز استان بعد از اقامه نماز جمعه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان از مصلای المهدی (عج) به سمت میدان نماز بیرجند برگزار شد و مردم در خونخواهی شهدای واقعه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز یکصدا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مرد و زن، پیر و جوان امروز همراه با جامعه روحانیون و دانشگاهیان، خانواده شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی در صفوف راهپیمایی، حمله به نوامیس مردم، به شهادت رساندن شهروندان، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، بی‌حرمتی به قرآن، هتک حرمت مساجد و اماکن مقدسه را محکوم کردند.

همچنین جمعی از بانوان بیرجندی طوماری را در محکومیت اغتشاشات اخیر امضا کردند.

یک شهروند بیرجندی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اکثر مردم خواهان برخورد قاطع با عوامل آشوب و ناامنی در کشور هستند.

خسروی با ابراز تاثر از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز افزود: تروریست‌ها انسانیت ندارند چرا که اگر وجدان داشته باشند کودک، زن و مرد بیگناه را نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: شهادت جمعی از زائران حرم مطهر شاهچراغ واقعا غم‌انگیز و دردآور بود و همه خانواده‌ها را متاثر کرده است.

شهروند دیگری گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که امنیت مردم را نشانه گرفته‌اند و حادثه تروریستی شیراز، حجت را بر همگان تمام کرد.

یک دختر نوجوان نیز گفت: کشتن مردم و ناامن کردن کشور نقشه دشمنان است و هر ایرانی نباید اجازه چنین کاری را به دشمن بدهد.

عزیزی افزود: هرچه داریم از امنیت و رهبری مقتدر است که باید قدردان باشیم.

مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی امروز همگام با سراسر کشور در محکومیت حمله تروریستی اخیر به پا خاستند و در شهرستان مرزی درمیان اهل تشیع و تسنن در کنار هم ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی تکفیری در شیراز بر وحدت ملی، قومی و مذهبی در شرایط کنونی تاکید کردند.

«هیات من الذله»، «در این آتش هر آن کس هیزمی ریخت شریک خون شیراز است»، «زن ، زندگی، شهادت؛ زن، زندگی شعارشون، وطن فروشی کارشون» و «حرم مطهر حضرت شاهچراغ به خون نشست» از نوشته‌هایی بود که در این اجتماع مردمی دیده شد.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز نیز در هفت بند قرائت و از دستگاه قضایی و مسئولان حافظ نظم و امنیت خواسته شد با عوامل اصلی فتنه اخیر و شکاف آفرینان در حریم وحدت ملی برخورد قاطع و قانونی کنند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز ضمن تجدید پیمان با مقام معظم رهبری اعلام کردند تا پای جان و آخرین نفس از آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت و ایران قوی و مستقل در برابر هجمه دشمنان دفاع خواهند کرد.

غروب چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران و زائران در حرم مطهر شاهچراغ شیراز شماری از هموطنان را به شهادت رساند و مجروح کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور