#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جدایی پرورش از آموزش ریشه بسیاری از مشکلات کشور است و مجموعه آموزش و پرورش در دوره جدید باید به این مسایل توجه ویژه داشته باشد.

حسین خسروی اسفزار روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و دشمن‌شناسی از مصادیق کسب علم به فرموده مولای متقیان حضرت علی (ع) است و امروز با وجود فضای مجازی که به تعبیر مقام معظم رهبری فضای رهایی است، وظیفه آموزش و پرورش دوچندان شده است.

وی یادآور شد: جای آموزه‌ها و الگوهایی همچون شهدا در آموزش و پرورش خالی است زیرا نسل امروزی درک درستی از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ندارد و با وضعیت فضای مجازی توسعه پرورش در کنار آموزش یک نیاز اساسی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل فرار مغزها و چنین آسیب‌هایی این است که نسل جوان با الگوها آشنا نیست و سوال اینجاست که جای چمران‌ها و صیادها در آموزش و پرورش کجاست و شهدای انقلاب اسلامی چقدر معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش مناطق محروم را در زمینه نیروی انسانی دریابد افزود: پراکندگی جمعیت در استان خراسان جنوبی به‌شدت زیاد است و با این وضعیت نمی‌توان پروش و آموزش را در کنار هم پیش برد.

خسروی گفت: نیروی انسانی از مولفه‌های توسعه است و آموزش و پرورش به عنوان تربیت‌کننده نیروی انسانی سنگ بنای هر نوع توسعه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش آن قدر زیاد است که حضرت علی (ع) می‌فرماید “جلوی پدر و معلم بلند شوید و احترام بگذارید”، لذا هر کسی در این کشور به جایی رسیده زیربنای آن معلم بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش می‌تواند زیربنای تحقق شعار سال باشد زیرا معلم، علم را منتقل می‌کند و تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیاز به کسب علم و مهارت دارد.

وی گفت: موفقیت آموزش و پرورش در گرو حل مشکلات معلمان است و رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ ماه رفت و برگشت در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که ممکن است این قانون کامل نباشد و نواقصی وجود داشته باشد زیرا دولت قبل روغن ریخته را نذر امامزاده کرد اما دولت جدید پذیرفت و به تصویب رساند.

خسروی افزود: در این دولت توجه ویژه به نظام رتبه‌بندی و مناطق کمتر توسعه‌یافته شده است که امیدواریم این نگاه تداوم داشته باشد.

در این آیین با حضور سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی سید “علیرضا موسوی‌نژاد” به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی و از خدمات “محمدعلی واقعی” مدیرکل پیشین قدردانی شد.