مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: اماکن گردشگری و رفاهی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی امکان بازگشایی دارند و در تعطیلات عید فطر هم فعال هستند.

حسن رمضانی افزود: چند روز گذشته تصمیماتی برای رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی اتخاذ و ابلاغ شده که این مراکز با رعایت فاصله گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت امکان بازگشایی دارند اما این موضوع اختیاری بوده و الزامی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌ها در مناطق گردشگری کویری مانند کمپ، اقامتگاه یا در مناطق روباز به تدریج شروع می‌شود که به شهرستان‌ها ابلاغ شده است و برای همه این موارد پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده است که باید رعایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و خراسان جنوبی گفت: هتل‌ها هم به تدریج بازگشایی می‌شوند و از آنجا که در خراسان جنوبی فشردگی جمعیت مراکز اقامتی را شاهد نیستیم براساس دستورالعمل‌های بهداشتی هتل‌های با استانداردهای بالا در تعطیلات عید سعید فطر فعال خواهند بود.

برگزاری مراسم در تالار و پذیرش تور ممنوع است

وی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هرگونه جشن و مراسم جمعی در تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها گفت: پذیرش تورها همچنان ممنوع است و بعد از تعطیلات عید فطر براساس مصوبات کشوری در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودها از امروز (عید فطر) بازگشایی می‌شوند و می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی خدمات‌دهی به مشتریان را شروع کنند. البته با حداکثر ظرفیت مجاز به فعالیت نیستند و با رعایت فاصله گذاری می‌توانند به ارائه خدمات سرو غذا در داخل رستوران و اغذیه فروشی اقدام کنند.

اماکن گردشگری، تفریحی و بوم گردی‌های استان خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل شد.

روند ابتلا به ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر در خراسان جنوبی کاهشی و تحت کنترل بوده اما رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد تاکید متخصصان و مسوولان است.