#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ و فعالیت توده‌ هوای ناپایدار جوی در استان امروز و فردا شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید، گرد و خاک و در برخی مناطق بارش باران و برف خواهیم بود.

جواد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی تا صبح دوشنبه هفته جاری ناپایداری‌های جوی در منطقه به‌صورت افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و بارش باران و برف قابل پیش‌بینی است.

وی اظهار داشت: کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ، مناطق مرتفع و گردنه‌ها بارش برف و تشکیل مه از پیامدهای این وضعیت جوی است.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تغییرات دما در ۲۴ ساعت آینده افزایشی است اما از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری کاهش دما محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت هوا پنج تا هشت درجه سانتیگراد سردتر می‌شود تصریح کرد: در این مدت تشدید سرما و یخبندان به‌ویژه برای مرکز و شمال شرق استان دور از انتظار نیست.