مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: گسترش آموزه‌های فاطمی نیاز امروز جامعه است از این رو باید نسل جوان را با این مفاهیم آشنا کنیم.

 حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی در آیین وداع مردم شهر بیرجند با ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در محل حسینیه جماران این شهر، اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال این است ما را از ولایت جدا کند که در این زمینه باید هوشیار باشیم و با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا (س) و شهدا همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی زندگی شهدا بوده‌اند گفت: اولین اصل در زندگی آن حضرت خدامحوری، اعتقاد به معاد و قیامت بود و دیگر ویژگی ایشان ولایت‌مداری است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایت‌مداری، همسر نمونه و مادری ارزشمند، یک زن به تمام معنایی که همه مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی حضرت فاطمه به صورت عملی وارد زندگی مردم شود افزود: ایشان در عمر کوتاه و پربرکت خود چنان فضایلی از خود نشان داد که تمامی بانوان عالم می‌توانند او را الگوی حسنه خود قرار داده و از رهنمودهای زندگی پرثمر آن حضرت استفاده کنند.

حجت‌الاسلام کمالی گفت: آن بانوی بزرگوار آیینه تمام نمای پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و قطعا ولایت‌مداری پررنگ‌ترین وجهه شخصیتی ایشان است.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ فاطمی در شرایطی که جامعه به ولایت‌مداری نیاز دارد امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مشکلات متعدد خانوادگی و اجتماعی که امروز در جامعه گریبانگیر مردم شده است با الگوگیری از ایشان و ائمه اطهار قابل حل است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: امروز فرمان صریح ولی فقیه جهاد تبیین است که باید همه ما در این زمینه به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور در دومین سفر به این استان گفت: مردم خراسان جنوبی علیرغم برخی مشکلات اما با حضور باشکوه در استقبال از آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور جهادی، محبوب و مردمی ایران، بصیرت انقلابی و اتحاد خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام کمالی به اتفاقات اخیر در کشور هم اشاره کرد و گفت: لایه‌ها و علل مختلف این فتنه‌ها را می‌دانیم، این گرانی‌ که یک شبه درست نشده و از یک سال و اندی که دولت سیزدهم روی کار آمده، موتور گرانی سرعت نگرفته بلکه علت آن به گذشته بر می‌گردد.

وی با یادآوری مناسبت‌های دی ماه اضافه کرد: برنامه محوری حماسه نهم دی با حضور آیت الله سید “احمد خاتمی” عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بیرجند برگزار خواهد شد و مردم خراسان جنوبی در بزرگداشت این حماسه که امتحان عملی بیعت با ولایت بود، مانند همیشه در صحنه باشند و حماسه باشکوه دیگری را رقم بزنند.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان استان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم متمرکز وداع با شهدا امشب در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

مراسم تشییع و وداع مردمی در شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، پادگان‌ها، زندان‌ها، ادارات و پاسگاه‌های مرزی استان در این مدت برگزار شد و روز سه‌شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در بیرجند از میدان شهدا تا ابوذر تشییع می‌شود.

پیکر یک شهید در استانداری خراسان جنوبی، پیکر یک شهید در کارخانه کویر تایر، پیکر یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند، پیکر یک شهید در مصلی مسجد جامع طبس، پیکر یک شهید در روستای محمدآباد طبس و پیکر یک شهید در روستای دهشک قاینات آرام خواهد گرفت.

این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آنان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران شناسایی شده‌ و در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن به شهادت رسیده‌اند.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۴۸ شهید گمنام افزایش می‌یابد.

استان خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور