محمدصادق معتمدیان  استاندار  خراسان جنوبی با توجه به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها است، بر جذب بیشتر این گونه اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: از آن جا که تخصیص اعتبارات استانی بر مبنای آمار جمعیتی اتفاق می‌افتد، با توجه به جمعیت کم خراسان جنوبی، سهم ما از اعتبارات استانی بسیار اندک است لذا تمرکز مدیران بر جذب اعتبارات ملی و از ناحیه وزارتخانه‌ها می‌تواند این کمبود را جبران کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته چند برابر بودجه استان، اعتبار ملی جذب شد ادامه داد: البته قوانین مجلس هم به افزایش نقدینگی کمک کرد و آثار آن را در بخش آبخیزداری و گازرسانی در استان مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی سال گذشته ۳۰۰ روستا در استان گازرسانی شد و با توجه به اینکه امسال هم ۴۰۰ روستا در برنامه است امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم جشن اتمام گازرسانی در استان برگزار شود.

معتمدیان با یادآوری اینکه توان دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات اهمیت دارد گفت: یکی از نمونه‌های افزایش جذب اعتبارات در آبخیزداری نمود پیدا کرد که با ایجاد سازه‌های خاکی امسال شاهد آبگیری آن در اکثر نقاط روستایی هستیم.

وی به وجود ماده ۵۶ در قانون برنامه توسعه ششم اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی ظرفیت مهمی است که ۵۰ میلیارد تومان از آن محل تاکنون برای دوبانده شدن محور بیرجند – قاین  جذب کردیم و تا روزهای آتی تخصیص می‌یابد لذا امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مسیر باشیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ساخت مجتمع‌های آبرسانی نیز یک پروژه زمان‌بر بود که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار حوزه آب قرار می‌گیرد و تا ۲ سال آینده ۳۷ مجتمع آبرسانی در استان تکمیل می‌شود.