معاون فنی مرکز اورژانس استان از همکاری تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در انتقال ۲۳ مصدوم از ایلام به تهران و حضور وزیر بهداشت در جمع نیروهای عملیاتی مرکز فوریت‌های پزشکی استان خراسان جنوبی در مرز مهران خبر داد.
، علیرضا عباسی در این خصوص افزود: روز گذشته ۲۳ نفر از زائران که دچار حادثه یا بیماری شده بودند، از فرودگاه ایلام به تهران انتقال یافتند. که در این ماموریت اورژانسی ۶  آمبولانس استان به همراه ۲ اتوبوس آمبولانس سایر استانهای کشور همکاری داشتند تا مصدومین از بیمارستان ایلام به فرودگاه منتقل و جهت اعزام به تهران تحویل هواپیما آمبولانس شدند.
وی به حضو وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور در جمع کاروان اعزامی دانشگاه در مرز مهران اشاره کرد و گفت: دکتر عین اللهی علاوه بر عیادت بیماران، از خدمات و زحمات همکاران فوریت های پزشکی تقدیر کرد
سرپرست تیم اعزامی دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید در خصوص استفاده زائران از کلاه و عینک، حرکت در ساعات خنک شبانه روز و کم وزن بودن کوله تا حد امکان تاکید می شود.
گفتی است در ۱۴ شهریور،  تعداد ۶ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۲۲ نفر کارشناس فوریت های پزشکی از استان خراسان جنوبی جهت امدادرسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین به مرز ایلام و مهران اعزام شدند و تا ۳۰ شهریور به ارائه خدمات فوریتهای پزشکی به زائران ادامه خواهند داد

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور