#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حجم خوبی از واکسن کرونا به دست ما رسیده است و سرعت واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد.

محمد دهقانی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت و امروز ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر بیرجند راه‌اندازی شد.

وی افزود: فعالیت این مراکز شامل مرکز غدیر در بلوار پاسداران و مرکز واقع در مدیریت بحران شهرداری بیرجند در خیابان شعبانیه – خیابان نرجس سرعت و حجم واکسیناسیون را افزایش می‌دهد و هفته آینده نیز یک مرکز تجمیعی دیگر در شهر بیرجند در پردیس دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی خواهد شد تا سرعت واکسیناسیون به حداکثر خود برسد و جمعیت بیشتری از گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال که بومی استان خرسان جنوبی هستند می‌توانند در ساعات فعالیت این مراکز بدون اخذ نوبت مراجعه و واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی گفت: سایر گروه‌های سنی الزاما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و از طریق پیامکی که اعلام خواهد شد، در همان زمان و مکانی که مشخص شده به مرکز مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

دهقانی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال شروع شده است افزود: گروه سنی بالای ۵۰ سال هم این امکان برایشان فراهم است تا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

وی گفت: خواهش ما این است افراد در زمان و مکانی که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده حضور پیدا کنند در غیر این صورت باعث ازدحام بی‌مورد مراکز واکسیناسیون خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تبریک عید سعید قربان اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان خراسان جنوبی مثل بسیاری از استان‌های کشور رو به وخامت است و میزان موارد مبتلا و بستری ناشی از کرونا روند صعودی خیلی جدی به خود گرفته، توصیه می‌شود در روزهای تعطیل پیش رو به ویژه عید سعید قربان از تجمع بی‌مورد پرهیز شود.

وی گفت: هم‌استانی‌ها در این روزها ترددها را به حداقل برسانند و از اعضای خانواده و اقوام خود که در سایر استان‌ها بخصوص استان سیستان و بلوچستان هستند، بخواهند که به شهرهای خراسان جنوبی سفر نکنند.

دهقانی اظهار داشت: همچنین از دورهمی‌ها پرهیز شود و درخصوص ذبح دام حتما در کشتارگاه‌ها یا محل‌های مطمئن بهداشتی ذبح را انجام دهند تا علاوه بر اینکه در معرض بیماری کووید ۱۹ قرار نگیرند از بیماری‌های دیگری که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود مثل تب کریمه کنگو هم موردی اتفاق نیفتد و کسی آسیبی نبیند.