نمایش «سندروس» درباره وقایع هفتم بهمن سال ۵۷ بیرجند و شهید نوجوان آن دوران، به روی صحنه رفت.

نویسنده و کارگردان نمایش سندروس گفت: این نمایش به بیان گوشه‌ای از اتفاقات هفتم بهمن سال ۵۷ بیرجند و نقش شهید “علی سندروس” نوجوان ۱۴ ساله این وقایع می‌پردازد که همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، در آغاز مراسم‌ و جشن‌های فرهنگسرای شهر بیرجند به مدت ۱۳ دقیقه به روی صحنه می‌رود.

سعید علی‌آبادی در مورد علت انتخاب این شهید انقلاب بیان کرد: پرداختن به این سوژه با توجه به سن و سال شهید سندروس می‌توانست برای مخاطب به ‌خصوص نسل جدید جذاب و سودمند باشد.

وی گفت: اتفاقاتی که در این نمایش به اجرا درآوردیم براساس مستندات و ماجراهای واقعی است لذا روایت گوشه‌ای از اتفاقات هفتم بهمن ۵۷ در بیرجند سبب آشنایی بیشتر با شهید سندروس و دیگر شهدای انقلاب اسلامی می‌شود.

این نویسنده و کارگردان افزود: اجرای نمایش قرار بود هفتم بهمن و در سالروز واقعه با حضور میهمان کشوری در استان کلید بخورد که به دلیل لغو پرواز، برنامه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

وی عنوان کرد: در ایام دهه فجر شروع برنامه‌های فرهنگسرای بیرجند با اجرای این نمایش و لحظه شهادت شهید سندروس آغاز می‌شود سپس با پخش قرآن و سرود جمهوری اسلامی ادامه می‌یابد.

علی‌آبادی گفت: این نمایش با حمایت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از سیزدهم بهمن در محل فرهنگسرای شهر به روی صحنه رفته است و اجرای آن تا ۲۲ بهمن‌ ادامه دارد.

وی افزود: ضبط، میکس و صدابرداری نمایش در استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی با حضور ۲۵ نفر از دانش‌آموزان و نوجوانان مسجد امام رضا (ع)، هیات بیت‌الاحزان و گروه فرهنگی و هنری ابتسام اجرا شده است.

نمایش «سندروس» در بیرجند روی صحنه رفت

نویسنده و کارگردان نمایش سندروس بیان کرد: نمایش سندروس امروز در یادواره شهدای انقلاب با حضور مسئولان و خانواده شهدای انقلاب استان در بیرجند نیز اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی از نمایش سندروس به عنوان کاری نو در استان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مخاطبان این نمایش بیشتر نوجوانان و نوجوانان هستند مورد استقبال این قشر همچنین مسئولان قرار گرفته است.

علی‌آبادی با بیان اینکه بهترین شکل جهاد تبیین استفاده از زبان هنر و کار فرهنگی است افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ تئاتر منبر و بلکه فراتر از منبر است و هر شخص یا دستگاهی می‌تواند با زبان هنر چه موسیقی، نمایش یا هر هنر دیگری مردم را همراه کند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور