#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: گروه‌های جهادی در رفع محرومیت پیشتاز هستند.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ملی جهاد گران در شهرستان فردوس اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، فعالیتی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.
?به گفته وی؛ برگزاری این اجلاسیه، سرمایه اجتماعی ایجاد می کند و همچنین در آینده فواید زیرساختی زیادی برای کل کشور و خراسان جنوبی به همراه خواهد داشت.
?وی با ذکر این نکته که یکی از اهداف این همایش بحث گفتمان‌ سازی و تبیین مبدأ فعالیت‌های جهادی در کشور است، تصریح کرد: مبدأ حرکت گروه‌ های جهادی در سال ۴۷ بود و محل آغاز فعالیت گروه های جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) نیز منطقه فردوس بوده است.
?استاندار اظهار داشت: برای برگزاری این همایش از ظرفیت دستگاه‌ های اجرایی، بسیج، سپاه و آموزش و پرورش استفاده شود و تلاش بر این باشد که با مدیریت هزینه‌ها بیشترین صرفه‌ جویی را داشته باشیم.
?قناعت با اشاره به اینکه مسئولیت پشتیبانی این همایش بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و بسیج سازندگی خواهد بود، اضافه کرد: مسئولیت تبیین و اطلاع‌ رسانی در سطح ملی و استانی این اجلاسیه ملی نیز بر عهده فرماندار فردوس، بسیج سازندگی و مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی است.
?وی متذکر شد: صدا و سیما باید در خصوص اطلاع‌رسانی این اجلاسیه به خوبی نقش ایفا کند و از یکی و دو هفته قبل بستر آگاهی بخشی را برای برگزاری این اجلاسیه فراهم نماید.
?به گفته وی؛ روابط عمومی استانداری هم رسانه‌ های ملی و استانی را پای کار بیاورد تا نقش خود را در زمینه اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف همایش به خوبی ایفا کنند.
?استاندار عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص این اجلاسیه، به اهداف زیربنایی آن که جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی است و نیز به اهداف روبنایی آن که اجرای طرح‌های مختلف و رفع محرومیت‌هاست، دست خواهیم یافت.
?قناعت اظهار داشت: مسئولیت ارائه اطلاعات درخصوص چگونگی اجرای طرح‌ها و دستاوردهای همایش هم بر عهده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و بسیج سازندگی است.
?وی افزود: برای حضور در این اجلاسیه از سخنرانان ملی و مهم کشور دعوت خواهد شد و همچنین کتاب خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شهرستان فردوس نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.
?به گفته وی؛ چون این همایش فعالیتی در سطح ملی است، باید به بهترین نحو ممکن برنامه‌ریزی و اجرا شود.