#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند) تا دوم فروردین، یک‌ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۵۶۰ تردد خودرو در راه‌های این استان ثبت شد که نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است.

اسدالله جلال‌زاده در نشست بررسی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و تردد جاده‌ای استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، از افزایش ۲۳ درصدی این آمار در مقایسه با تعطیلات نوروزی سال ۹۸ خبر داد و افزود: سهم وسایط نقلیه سبک ۳۱ درصد و در مجموع ورودی و خروجی تردد ۱۸ درصد نسبت به نوروز ۹۸ در استان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: دوم فروردین ماه جاری بیشترین میزان تردد در محور بیرجند – سربیشه به‌ویژه مود، بیرجند – آرین‌شهر و بجستان – فردوس ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت انباشت مسافر در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر کم است و استان‌های گیلان و مازندران بیشتر انباشت را در این مدت داشته‌اند.

وی گفت: سهم خراسان ‌جنوبی نسبت به پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان با ترکیب مبدا استانی، ۳۲.۱۹ درصد، خراسان رضوی ۲۸ درصد و تهران ۷.۸ درصد بوده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی تا این لحظه رتبه پانزدهم ماندگاری مسافر را دارد یادآور شد: ماندگاری وسایط نقلیه در استان براساس سه بازه زمانی تا یک روز، یک تا سه روز و سه تا هفت روز، ۸۰ درصد یک روزه، ۱۶ درصد بین یک تا سه روز و پنج درصد از سه روز بالاتر ثبت شده است.

وی از فعال بودن ۶۲ سامانه کنترل و ثبت سرعت در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند تا روز گذشته ۷۷۸ هزار پلاک خودرو در این استان رویت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در زمینه تردد بین استانی، استان خوزستان با ۱۰۵ درصد رتبه نخست و خراسان جنوبی با ۷۸ درصد رتبه دوم کشور را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل ۶۸۹ دستگاه اتوبوس با هزار و ۴۰۳ راننده در تعطیلات نوروزی آماده به کار و خدمت هستند.

جلال‌زاده گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ماه جاری ۲۵ هزار و ۹۵۳ نفر در قالب ۲ هزار و ۴۶۲ مسافر با ناوگان عمومی استان تردد کردند.

وی درباره سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا شب گذشته تصادف فوتی در استان گزارش نشد اما شب گذشته سه نفر در جاده‌های درون و برون شهری استان فوت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تصادفات فوتی استان نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد کاهش دارد.

وی گفت: در این مدت یک نفر فوتی ناشی از تصادف برون شهری، ۵۶ فقره تصادف جرحی (با ۱۱ درصد کاهش) داشتیم که مجموع تصادفات در تعطیلات نوروزی امسال ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هزار و چهار کلاس با ظرفیت ۳۰۰ نفر در پایگاه‌های مدارس خدمات ارائه می‌دهند.

محمدعلی واقعی افزود: تا شب گذشته ۲ هزار و ۹۰۴ خانواده در قالب ۱۳ هزار و ۲۱ مسافر در مدارس اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: آمادگی داریم در صورت افزایش احتمالی مسافران، مدارس دیگری نیز در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار دهیم.