سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همکاری و مشارکت اصناف مرتبط به ویژه فروشگاه‌های بزرگ و هایپر مارکت‌ها برای توسعه فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی، موثر و ضروری است.

 عباس جرجانی در نشست با مدیران فروشگاه‌های اینترنتی استان با اشاره به نقش و ظرفیت موجود در این فروشگاه‌ها افزود: با توجه به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند در به حداقل رساندن ترددهای غیرضروری شهروندان برای تامین مایحتاج خود در حوزه‌های کالایی و خدماتی کمک شایانی کنند، آماده هر گونه همکاری و همراهی با آنها هستیم.

مدیران فروشگاه‌های اینترنتی هم در این نشست به بیان مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و همچنین پیشنهادات خود در حوزه فروش اینترنتی کالا و ارائه خدمات از این طریق پرداختند.

فرهنگ‌سازی مردمی برای انجام خرید اینترنتی، ایجاد مشوق‌های لازم برای این فروشگاه‌ها، همراهی و همکاری اصناف مرتبط با این حوزه، حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های استان از جمله مهمترین دغدغه‌ها و درخواست‌های مدیران این فروشگاه‌ها بود.

این نشست به منظور بررسی مسائل و مشکلات فروشگاه‌های اینترنتی و بررسی راهکارهای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی با توجه به شرایط کنونی و برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نشست کاری با سرپرست و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی و توسعه فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی در اولویت کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد و خراسان جنوبی باید پایلوت و نمونه اجرای طرح توسعه فروشگاه‌های اینترنتی باشد.

حمید ملانوری با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: گسترش این زیرساخت برای دسترسی راحت‌تر به خدمات دولت در راستای حفظ سلامت مردم است.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف برای تحقق این طرح همت گمارد و خراسان جنوبی می‌تواند اولین استانی باشد که سطح دسترسی مردم به همه خدمات را در بستر اینترنت و تلفن فراهم می‌کند.

وی افزود: عرضه کالا و خدمات در این بستر با محدودیت مواجه نیست و در این شرایط کرونایی، بهترین موقعیت برای تامین نیازهای آحاد افراد جامعه است.

۱۰ فروشگاه اینترنتی در بیرجند و چند شهرستان دیگر خراسان جنوبی فعال هستند.