کویر بشرویه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهرستان بشرویه ۷۲۰ کیلومتر مربع از وسعت شهرستان بشرویه را به خود اختصاص داده است. این اکوتوریسم منحصربفرد از دو پدیده مجزای ریگزار و کویر تشکیل شده که در ترکیب کلی در نزد مردم شهرستان به “ریگ بشرویه” تعبیر می شود. از مهمترین ویژگی های ریگ بشرویه فراوانی و تعدد جاذبه های طبیعی، پوشش گیاهی خاص و حیات جانوری جالب توجه آن است. تل و تپه های ماسه ای روان، شوره زارها، نمک زارهای وسیع، دق های باتلاقی، کال و شیله های نمکین، توف های آتشفشانی و تبله های نمکین چنان جذبه ای در چشم بیننده ترسیم می کند که در پیوند با عرصه زیستی استثنائی اش به شکوه این تابلو عظمت خداوند افزوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سید امیر سلیمانی رباطی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: تعریف محور گردشگری (بافت تاریخی-ایستگاه عشایری مجتمع امام رضا-کویر) یکی از برنامه های پیش بینی شده دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر با همکاری شرکت تعاونی منتظران مهدی(عج) محسوب می گردد که بر پایه تجربیات سالهای قبل با هدف القاء خاطره ای بیاد ماندنی در ذهن مسافر و گردشگر برنامه ریزی شد.
او افزود: مسافران و گردشگران نوروزی با راهنمایی مسیرها از بافت تاریخی دیدن می کنند، با استراحت در سیاه چادرهای عشایری حاشیه مجتمع امام رضا(ع) و صرف غذاهای محلی در محیطی کاملا سنتی پذیرایی گردیده و در هنگام غروب جهت بازدید و گردش در محور سوم به کویر مراجعت می کنند.
وی در ادامه گفت: آب و هوای لطیف شامگاه، سیاحت در تل و تپه های ماسه ای را برای مسافران بسیار جذاب می کند و پرواز با پاراگلایدر، حرکت در تپه های ماسه ای با ماشین های آفرود، تیوپ سواری و در نهایت دور همی های خانوادگی همراه با دمنوش های سنتی و رصد ستارگان پایانی است بر خاطرات دلچسپ مسافرانی که تا پایان این گشت وگذار یکروزه با راهنمایان همراه بوده اند.
سلیمانی در پایان گفت: بر طبق آمارهای مستند روزانه نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر چه بصورت خانوادگی و یا با همکاری راهنمایان نوروزی به کویر بشرویه مراجعت می کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله