–  پروژه های آبخیزداری خراسان جنوبی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان این فصل به بهره برداری می رسد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: طرح های آبخیزداری استان که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است ، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس یوسفی با اشاره به ۲۵ پروژه آبخیزداری در ۱۱ شهرستان ، پیشرفت اغلب پروژه ها را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: برخی از پروژه هایی که به تازگی کار را شروع کرده اند،نیز  هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی برخوردار هستند.

به گفتۀ وی بر اساس قرار داد منابع طبیعی استان با پیمانکاران تمام این پروژه ها تا پایان آبان یا حداکثر دهم آذر ماه امسال باید به بهره برداری برسند.

یوسفی ابراز امیدواری کرد با تسریع در بهره برداری از این پروژه ها و آبگیری مناسب آنها، اهالی روستاهای پایین دست بتوانند به خوبی از آن بهره مند شوند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی در این باره اضافه کرد: اجرای این طرح ها در استان  باعث تغذیه ۹۰ قنات و ۱۰ چاه در استان خواهد شد، که از این طریق کمیت و کیفیت آب نیز بهبود می یابد.

یوسفی خاطر نشان کرد: تاکنون از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده برای این پروژه ها بیش از  ۵۰ درصد تخصیص یافته که با توجه به پیشرفت مطلوب کار، امید است روند تخصیص ها ادامه یابد.

وی به تفاهم نامه ی ۴۰ میلیاردی استانداری و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان این تفاهم نامه استانی بوده و مابقی باید توسط سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری تامین شود.

مهندس یوسفی با تاکید بر نقش حیاتی پروژه های آبخیزداری در استان تف دیده ی خراسان جنوبی تسریع اجرایی شدن این تفاهم نامه را خواستار شد و گفت : درخواست های بالای مردمی برای اجرای این طرح ها، نشان دهنده ی امیدواری مرز نشینان و روستاییان به احیای قنوات و آبدهی چاه های کشارزی شان است که خود نقش موثری در کاهش روند مهاجرت در استان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله