#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “روز ملی جمعیت”

?به نام آفریدگار هستی

?” در مقوله‌ مسایل اجتماعی و غیره… مسئله‌ فرزندآوری و مسئله‌ نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(ره)

?تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) در ابلاغ سیاست‌ های کلی جمعیت و تأکید مکرر معظمٌ له به فرزندآوری و تکثر موالید، نشان دهنده اهمیت و جایگاه جمعیت در جامعه است.
?جامعه پویا و در مسیر پیشرفت، جامعه ای است که از نیروی انسانی جوان، سالم، پرانرژی و بانشاط برخوردار باشد.
?خراسان جنوبی که به داشتن نیروی انسانی متعهد، متخصص، متقی و ولایت مدار، شهره و بنام است، در بحث نرخ زاد و ولد در کشور، جایگاهی به نسبت مطلوب دارد اما مقایسه شرایط موجود، با آن چه در گذشته این دیار رخ داده، به وضوح نشان می دهد، نرخ باروری در استان طی چند سال اخیر، کاهشی بوده و به این ترتیب با توجه به این اصل بسیار مهم که خراسان جنوبی در حال حاضر جزو استان های با آمار بالای سالمندان به شمار می رود، طی سال های آینده باید شرایطی نامساعدتر را تجربه نماید.
?جلوگیری از این معضل و بستن راه بر تکرار این خطا، بدون تردید تمکین از سیاست های کلی جمعیت و توجه به اصل فرزندآوری و تکثیر نسل است که با وجود راهبردهای حمایتی دولت سیزدهم در راستای تحکیم بنیان و پایداری خانواده و فرزند پروری، مقدور و میسر می باشد.
?امید که بتوانیم با اتکال به خداوند متعال، با اجرای سیاست‌ های کلی جمعیت و با همراهی مردم استان، در ارتقاء‌ سطح پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت خراسان جنوبی موفق و منصور گردیم.

?جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی