مردم خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی پس از نمازجمعه نسبت به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» ابراز خشم و انزجار کردند.

قشرهای مختلف مردم در مرکز استان امروز و پس از انتشار خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مصلای المهدی (عج) از این واقعه ابراز ناراحتی و تالم کردند.

همچنین پس از آیین عبادی سیاسی نمازجمعه بیرجند مردم با شرکت در راهپیمایی انزجار و خشم خود را از جنایت آمریکا اعلام کردند و استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان نیز با مردم همراه شدند.

راهپیمایان در مسیر مصلای المهدی (عج) به سمت پارک جنگلی بیرجند با شعارهایی همچون “این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده”، “حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست”، “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل” و “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز” از مقام سردار سرافراز و شجاع سپاه اسلام و انقلاب تجلیل کردند.

نظیر این آیین در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم و مسوولان پس از اقامه نمازجمعه برگزار شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز و شجاع سپاه اسلام و انقلاب، از عموم مردم برای شرکت در مراسم تظاهرات محکومیت اقدام ددمنشانه آمریکا که در سراسر استان برگزار می‌شود، دعوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (سوره مبارکه آل عمران آیه۱۶۹) بار دیگر دست پلید آمریکای جنایتکار به خون پاک مجاهدان بزرگ اسلام آلوده گردید و موجب شهادت و آسمانی شدن روح مطهر سردار سرافراز و شجاع سپاه اسلام و انقلاب، فرمانده بی‌نظیر و محبوب دلها، سردار حاج قاسم سلیمانی شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز و همرزمان شهیدش، عاشقانه و باصلابت و افتخار، چونان سید و سالار شهیدان، خون خویش را تا ابد بر بلندای افق آسمان انسانیت به یادگار گذاشتند و برگی دیگر از حماسه حسینی و دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی را رقم زدند. ملت بزرگ ایران اسلامی که همیشه مدافع و بزرگ پرچمدار حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان تروریست پرور می‌باشد هرگز تسلیم این گونه اقدامات ددمنشانه و سخیفانه نخواهد شد و دست از آرمان‌های بلند اسلامی و انقلابی خود در راه مبارزه با ظلم و خشونت و تروریست بر نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی هم در پیام‌های جداگانه شهادت سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» را تسلیت گفتند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

براساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا، به وی اعلام شد