اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ توده هوای سرد از امروز (چهارشنبه) و تشدید سرما و یخبندان شبانه در این استان هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه از اداره کل هواشناسی در این هشدار سطح زرد (آگاهی) آمده است که با نفوذ توده هوای سرد به جو منطقه از عصر امروز اول دی ماه تا پایان هفته جاری، کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در اغلب مناطق استان خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در این مدت ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و وقوع سرما و یخبندان در نواحی مرکز و شمال شرق استان از شدت بیشتری برخوردار است.

بر این اساس به کشاورزان، دامداران و گلخانه‌داران توصیه می‌شود تمهیدات و اقدامات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان را در نظر داشته باشند و لغزندگی سطح معابر نیز از مخاطرات این وضعیت خواهد بود.

مصرف بهینه انرژی، تهیه سوخت کافی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری، محدودیت در انجام کارهای عمرانی و ساختمانی از توصیه‌های هواشناسی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اوایل هفته جاری درباره تقویت ناپایداری‌های جوی در این استان به‌صورت وزش باد شدید و رگبار باران همچنین نفوذ توده هوای سرد در هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.