علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را مذبوحانه خوانده و محکوم کردند/ با استقامت و پایداری در مسیر ترقی و تعالی کشور حرکت می‌کنیم
علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی ضمن محکوم کردن اقدام بسیار ناپسند و مذبوحانه تروریستی حرم شاهچراغ گفتند: مردم ما با استقامت و پایداری در مسیر ترقی و تعالی کشور حرکت می‌کنند و اینگونه اعمال ناشایستی را از سوی هر فرد، جناح و حزبی که باشند برنمی‌تابند.
مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در مورد حادثه تروریستی بعد از ظهر روز گذشته در حرم شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی هر اقدامی که منجر به قتل انسان بی گناهی شود را محکوم می‌کنند.

وی افزود: در اسلام کشتن انسان‌های بیگناه، گناه بسیار بزرگی است و کیفر آن هم جهنم است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: هر فردی که انسان بیگناهی را به ناحق بکشد جایش جهنم است.

مولوی سید مصطفی حسینی امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان در مورد این اتفاق، اظهار کرد: قطعا هر اقدامی نظیر این عمل از سوی هر فردی و هر جناحی که اتفاق بیفتد از منظر و مرعای دینی، مذهبی و انسانی محکوم است.

وی با بیان این‌که این اقدام بسیار ناپسند، مذبوحانه و غیر قابل قبول است، افزود: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند چنین مسائلی را برتابد و بپذیرد که فردی در حریم مذهبی وارد شود و اقدام به کشتن مردم، کودکان، زنان و بزرگسالان کند و بخواهد از این طریق به مقاصد شوم خود برسد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه بیان کرد: قطعا چنین اقدامی محکوم و غیر قابل قبول است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مولوی حسینی با بیان این‌که این اقدام شرعا حرام و محکوم است، گفت: اغتشاشگران بدانند که از این طریق راه به جایی نخواهند برد.

وی تصریح کرد: مردم ما با استقامت و پایداری در مسیر ترقی و تعالی کشور حرکت می‌کنند و اینگونه اعمال ناشایستی را از سوی هر فرد، جناح و حزبی که باشند برنمی‌تابند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور