?استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه ستاد توسعه‌ خاوران بر سرمایه گذاری برنامه ریزی شده، تخصصی و عالمانه است.
ملانوری با بیان این مطلب در نشست رؤسای کمیته های ستاد توسعه خاوران خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی برای چنین سرمایه گذاری هایی، می توان در مردم این انگیزه را ایجاد کرد که به صحنه بیایند و برای بهره برداری از منابع، همراهی نمایند.
?وی تصریح نمود: لازمه ترغیب مردم به حضور و مشارکت در طرح های توسعه ای استان ایجاد باور و اعتقاد است.
?به گفته وی؛ ورود دستگاه هایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، شستا و حتی بانک ها می تواند این حس اعتماد و باور را در مردم تقویت کند.
?استاندار، ستاد توسعه خاوران را طرحی ابتکاری خواند که طی آن با حساسیت کامل نسبت به داشته های استان و شناسایی ظرفیت ها، فهم خود را نسبت به مسایل توسعه ای بالا می بریم.
?ملانوری متذکر شد: نکته مورد تأکید ما در ستاد توسعه خاوران این است که در کنار توان دستگاه های اجرایی از مباحث علمی نیز استفاده نماییم.
?وی، مهمترین پتانسیل استان را نیروی انسانی فهیم برشمرد و گفت: حتی مردم عادی این استان، افرادی باهوش، مستعد و دارای ایده هستند.
?به گفته وی؛ از این هوش و استعداد باید در طرح ها و ایده های نو استفاده شود.
?استاندار با اشاره به نقش منابع بانکی و اعتبارات در تحقق طرح ها، اظهار داشت: منابع بانکی باید روی طرح هایی سرمایه گذاری شوند که مولد باشند و اشتغال ایجاد کنند.
?ملانوری با تأکید بر این که متأسفانه فرصت‌های استان تاکنون به خوبی احصاء نشده اند، تصریح نمود: وقتی می گوییم ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس داریم، اگر از هر شاخه، فقط یک قطره اسانس تولید کنیم، حجم قابل توجهی است که می تواند درآمد زیادی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در دیگر محصولات کشاورزی، زعفران، زرشک، عناب، انار و… هم همین طور است.
?به گفته وی؛ به بار نشستن برنامه‌های ستاد توسعه خاوران می تواند از خراسان جنوبی، استانی بسازد که نه تنها می تواند خود را اداره کند که همه چشم ها به سمتش خواهد بود تا به عنوان معین اقتصادی، گره گشای مشکلات دیگر استان ها باشد.
?شایان ذکر است؛ در این نشست، رؤسای کمیته های ستاد توسعه خاوران به تشریح اقدامات خود پرداختند و از برنامه های خود برای جذب سرمایه گذار و بهره برداری از ظرفیت های استان گفتند.