رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی قانون‌مداری را مهمترین رکن در انتخابات دانست و گفت: رعایت قانون ضمن اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم را به همراه دارد، از دادن مستمسک دست افراد سودجو نیز جلوگیری می‌کند.

 ناصر خوش خبر در نشست ستاد انتخابات استان افزود: انتخابات فرصتی برای بروز و ظهور اراده عمومی است و در جریان انتخابات با رأی و نظر مردم، چرخش قدرت صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: خروجی انتخابات، نشستن فرد مورد تایید مردم بر کرسی قدرت است و مهمترین موضوع در انتخابات این است که این رأی به انتخاب بهترین و نخبه‌ترین افراد بینجامد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، تمامی عوامل فعال در حوزه اجرا و نظارت انتخابات مکلف به رعایت قانون و اصل بی‌طرفی هستند.

وی موضوع تبلیغات نامزدها را جزء لاینفک انتخابات عنوان کرد و افزود: طبیعتا رنگ‌بندی شهرها ناشی از شیوع کرونا و ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی بر روند انجام تبلیغات تاثیرگذار است.

خوش خبر گفت: ستاد انتخابات کشور تا این لحظه در زمینه انجام تبلیغات در فضای مجازی یا عینی به جمع‌بندی نرسیده است.

وی آموزش و توجیه نامزدهای انتخابات را هم ضروری خواند و گفت: توجیه نامزدها و تاکید بر رعایت قانون از طرف آنها در تمامی مراحل، در کاهش ناهماهنگی‌ها و آشفتگی فضا بسیار تاثیرگذار است.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از رؤسای همه کمیته‌های ذیل ستاد خواست به پایش و احصای امکانات زیرساختی حوزه تحت اختیار خود بپردازند.

وی تاکید کرد: پایش شرایط و جبران کاستی‌ها قبل از انتخابات، روند برگزاری انتخابات را تسهیل می‌کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.