#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 اجرای طرح رزمایش مهربانی به منظور توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا در شهرستان بیرجند آغاز شد.

فرماندار بیرجند روز پنجشنبه در مراسم آغاز طرح رزمایش مهربانی در سالن شهیدین قاسمی بیرجند افزود: اجرای این طرح از امروز به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

علی ناصری فرماندار بیرجند گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان برای خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کرونا با دستور استاندار خراسان جنوبی و همراهی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر نهادها و موسسات کمک‌ها جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: تهیه اقلام و فهرست افراد واجد شرایط توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری انجام شد که ۲ هزار و ۸۶۰ خانوار در شهرستان بیرجند زیر پوشش قرار می‌گیرند.

فرماندار بیرجند گفت: ارزش ریالی ۲ هزار و ۸۶۰ بسته معیشتی هر کدام بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که برای خانواده‌های یک تا ۲ نفره یک نوع بسته و برای خانواده‌های سه تا چهار نفره و خانوارهای پنج نفر به بالا هم یک نوع بسته را در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: برای شناسایی این خانوارها از بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد، موسسات خیریه و دستگاه‌های حمایتی استفاده شده است.

رزمایش مهربانی برای حمایت از ۱۰ هزار خانواده نیازمند واقعی در خراسان جنوبی برگزار و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی همزمان با شب‌های قدر بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شود.

۲۲ سازمان، نهاد حمایتی، مؤسسه خیریه و دستگاه دولتی برای تامین اقلام مورد نیاز این بسته‌های حمایتی همراهی کرده‌اند.

مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه به منظور کمک به اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا از بیستم اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.