مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعال کردن اولین تشکل فعالان فرهنگی، هنری و دانشجویی خبر داد و گفت: تقاضا داریم تیم مشورتی معاونین فرهنگی و هنری فعال شود.

علی فرخنده، در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان در خراسان جنوبی بیان کرد: در تلاش هستیم با بازدیدهای میدانی و حضور در مجموعه‌های فرهنگی و هنری در استان، ظرفیت‌های مغفول هنری را شناسایی و معرفی کنیم.

وی از فعال کردن اولین تشکل فعالان فرهنگی، هنری و دانشجویی خبر داد و افزود: خواستاریم تیم مشورتی معاونین فرهنگی و هنری فعال شود تا با نشست های مشورتی ماهانه، نقش هنرمندان و فعالین فرهنگی در تصمیم گیری ها پر رنگ تر شود.

فرخنده همچنین خواستار خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جدید از سوی هنرمندان شد و گفت: راه اندازی هفته رویدادهای هنری در استان، شب های فرهنگی و خلق رویدادهای هنری به صورت ثابت، روند اجرای برنامه های هنری برای مردم و استفاده از ظرفیت هنرمندان را تسهیل می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکیل سامانه جامع اطلاعات هنرمندان در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: با توجه به وجود هنرمندان و اساتید توانمند در استان، نیاز است از ظرفیت اساتید بومی برای آموزش‌های هنری استفاده شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور