استاندار خراسان جنوبی روز بهورز را گرامی و اظهار داشت: بهورزان سربازان خط مقدم نظام سلامت هستند که بی‌هیچ منتی کمر به تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه بسته‌اند.

 در پیام حمید ملانوری به مناسبت روز بهورز آمده است: دوازدهم شهریور ماه، روز بسیار گرانقدری در حوزه سلامت کشور است، روزی برای پاسداشت مقام و جایگاه بزرگوارانی که از ارکان اصلی شبکه بهداشتی به شمار رفته و این روز به نیکویی به نام بهورزان عزیز در تقویم مناسبت های ملی ماندگار شده است.

وی افزود: بهورزان که ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی را در جامعه روستایی به عهده دارند، عاشقانه و مخلصانه، با کمترین هزینه و امکانات، به پیشگیری از بروز تهدیدات سلامتی برای یکایک آحاد افراد ساکن در دورافتاده ترین مناطق جغرافیایی کشور می‌پردازند و نقش تأثیرگذاری در صیانت از بزرگترین سرمایه انسان‌ها، که همانا عافیت است، دارند.

استاندار خراسان جنوبی در بیان اهمیت جایگاه و منزلت بهورزان و جامعه بهداشت و درمان گفت: همین بس که این افراد، طی یک سال و نیم گذشته و با شیوع غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا، تنها با هدف کاهش آلام بیماران و مداوای کامل آنها، در حالی که همه افراد جامعه از مواجهه با ناقلان این بیماری ناشناخته ترس و وحشت دارند، با صبر و شکیبایی ردای خدمت در محیط‌های بهداشتی و درمانی را به تن کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی و خداپسندانه این مجاهدان نستوه، به ویژه در شرایط کرونایی موجود، دوازدهم اردیبهشت ماه را به همه بهورزان عزیز و دیگر تلاشگران حوزه بهداشت و درمان به ویژه در خراسان جنوبی تبریک گفته، از درگاه ایزد منان، سلامتی، سرافرازی و سعادتمندی این بزرگواران را مسئلت دارم.

ملانوری افزود: امید که در سایه همراهی مردم و رعایت ضوابط بهداشتی، به‌زودی شاهد انقطاع زنجیره شیوع ویروس کرونا و بالطبع کاهش بار کار و خستگی بهورزان و در مجموع کادر بهداشت و درمان استان و کشور باشیم.