?استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات ارزشمندی برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و لازم است در این زمینه توجه سطوح ملی به استان‌های شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی افزایش یابد.
دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در مراسم امحای بیش از ۶۴ تن انواع مواد مخدر و روانگردان که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با حضور مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بیرجند برگزار شد، افزود: نیروی انتظامی و مرزبانی با کمترین امکانات در حال تقابل با قاچاقچیان مواد مخدر هستند لذا برای کاهش مشکلات نیازمند توجه بیشتر هستیم.
?وی اظهار امیدواری کرد: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آینده نزدیک با سفر به خراسان جنوبی از نزدیک ایست و بازرسی‌ها و امکانات موجود را بررسی کنند تا خراسان جنوبی بیشتر از منابع ملی بهره‌مند شود.
?استاندار ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از جمله شوراهای فعال در این عرصه است و تعامل و هم‌افزایی خوبی را در استان شاهد هستیم.
?به گفته وی؛ امحای بیش از ۶۴ تن مواد مخدر غیر دارویی و روانگردان حاصل تلاش همه نیروهای مسلح، اطلاعاتی و قضایی در سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان بوده است.
?قناعت افزود: در کنار مقابله با مواد مخدر، آگاه سازی جوانان و خانواده‌ها از آثار سوء روانگردان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در این حوزه اقدامات جهادی و انقلابی صورت گیرد.
?وی گفت: بهترین اقدام در کنار مقابله با مواد مخدر، تمرکز بر فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی عمومی است زیرا اگر این آگاهی شکل گیرد جوانان و نوجوانان به سمت مواد مخدر نخواهند رفت.
?استاندار با تأکید بر استفاده از عنصر رسانه، فرهنگ و هنر در این مسیر برای عملیاتی کردن راهکار های اثربخش ادامه داد: در کنار اقدامات مقابله‌ای شاهد برنامه‌های خوبی در سطح کشور و استان هستیم و از ظرفیت فرهنگی و هنری باید استفاده شود تا افیون و خانمانسوز بودن مواد مخدر به خانواده‌ها منتقل شود.
?به گفته وی؛ در حال حاضر مواد مخدر یکی از چهار بحران جهانی است بطوری که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به آن اعتیاد پیدا کرده اند لذا لغو تحریم‌های بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر مورد انتظار است.
?قناعت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طلایه‌دار مبارزه با مواد مخدر است، ادامه داد: ایران در همسایگی کشوری واقع شده که بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر جهان را تأمین می‌کند لذا ورودی مواد مخدر از شرق می‌گذرد.
?وی گفت: ایران افتخار دارد در مبارزه با مواد مخدر پرچمدار جهانی بوده ولی کشورهای غربی و اروپایی کم لطفی می‌کنند لذا کشوری که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است را تحریم کرده‌اند.
?استاندار گفت: امید داریم کشورهای غربی منطق پذیر باشند و ایران را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده و رفتار و کردار عاقلانه از خود نشان دهند.
?قناعت با تأکید بر اینکه براساس آموزه‌های دینی، انقلابی و ملی اجازه نمی‌دهیم کاروان‌های حمل مواد مخدر از مرزهای شرقی عبور کنند لذا هر ماه شهید می‌دهیم، بهترین جوانان کشور جان و هستی خود را نثار کرده‌اند تا امنیت و سلامت به جامعه بشریت اهدا کنند.
?وی با بیان اینکه ما در کریدور ورودی مواد مخدر جهان هستیم، متذکر شد: اگر مقابله صورت نگیرد و انرژی و منابع صرف نشود مواد مخدر دنیا را فرا می‌گیرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور