پروژه انتقال آب آشامیدنی روستای میغان در شهرستان مرزی نهبندان با اعتبار ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 عملیات اجرایی این پروژه شامل هزار و ۲۰۰ متر خط انتفال و ۳۰۰ متر لایروبی قنات بوده که ۵۰۰ میلیون ریال سهم مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نهبندان روز شنبه در آیین افتتاح این پروژه که فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار نهبندان حضور داشتند، گفت: این شهرستان با توجه به پراکندگی جمعیت و دارا بودن ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است.

احمد خیردوست افزود: همچنین شهرستان نهبندان دارای  ۱۷۲ باب مخزن، ۴۰ حلقه چاه، ۸۱ ایستگاه پمپاژ و ۲۰ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است.

وی گفت: امیدواریم با کمک و همیاری مسوولان و مردم بتوان کمبودها و کاستی‌های آب شرب شهرستان را جبران کنیم.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز مردم روستاها از طریق ۱۲ مجتمع آبرسانی و ۱۸ تانکر تامین می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب نهبندان اظهار داشت: مجتمع آبرسانی که روستای میغان از آن تغذیه می‌شود از جمله بزرگترین مجتمع‌های شهرستان است که ۱۵ روستا شامل ۹۰۰ مشترک را پوشش می‌دهد اما میغان آخرین روستایی است که توسط این مجتمع آبرسانی می‌شود.

وی گفت: چون روستای میغان آخر خط انتقال این مجتمع آبرسانی قرار دارد در برخی فصول سال با مشکلات کمبود یا قطعی آب مواجه می‌شود لذا با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان پروژه انتقال آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و قنات میغان به طول ۱۲ کیلومتر احیا و بازسازی شد.

خیردوست عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما ساخت مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و اصلاح پنج کیلومتر شبکه انتقال آب در روستای میغان است که اسناد مناقصه انجام شده و ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: برای این طرح اعتبار از شرکت آب و فاضلاب تامین می‌شود همچنین بنیاد برکت برای تامین ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار قول مشارکت داده و عملیات اجرایی بعد از انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

میغان مرکز دهستان میغان و روستایی در بخش مرکزی شهرستان نهبندان است.