معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۵۶ پلیس خراسان جنوبی برای افراد سخت گویش خبر داد.

سرهنگ حسن شجاعی نسب، امروز سه شنبه ۱۷ دی، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به افراد سخت گویش سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۵۶ پلیس خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و شهروندانی که قادر به برقراری تماس با مراکز ۱۱۰ نباشند، می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

وی افزود: این افراد می‌توانند برای ارسال اخبار مرتبط با ناهنجاری‌های اجتماعی و یا اخبار امنیتی از سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۵۶ استفاده کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این سامانه پیام کوتاه تمامی پیامک‌های ارسالی شهروندان ثبت و مورد بررسی کارشناسان انتظامی استان قرار خواهد گرفت و نتیجه اقدامات صورت گرفته به اطلاع فرد رسیده و از روند موضوع درخواست شده مطلع خواهد شد.

شجاعی نسب تصریح کرد: امروز افتخار انتظامی این است که سرباز ولایت و در خدمت مردم باشد، لذا سیاست‌های نیروی انتظامی تصریع در خدمات‌دهی به شهروندان بوده و برقراری سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ در استان گامی مهم در این راستا است.

وی با اشاره به حجم بالای مأموریت‌های پلیسی ۱۱۰ و پاسخگویی به موقع به مطالبات پلیسی، به شهروندان توصیه کرد از برقراری تماس‌های تلفنی غیرضروری با مرکز ۱۱۰ جدا خودداری کنند تا با بهره‌گیری از توان بالقوه پلیس پاسخگویی به موقع به مطالبات شهروندان داشته باشیم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهروندان این است که فقط در صورت وقوع اتفاقات مهم و مواجه شدن با موضوعات فوریتی با شماره ۱۱۰ تماس حاصل کنند چراکه هر تماس غیر فوریتی که با این سامانه برقرار شود ممکن است اپراتوران را از پاسخگویی به یک تماس فوریتی دیگر باز بدارد و این کار به تضییع حقوق دیگر شهروندان می‌انجامد.