مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: شورای فرهنگ عمومی به ریاست امامان جمعه باید ارتقا پیدا کند و مصوبات آن ضمانت اجرا داشته باشد.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی  به مناسبت پنجم مرداد ماه و هفته نماز جمعه افزود: ۲ شان برای امامان جمعه در نظر گرفته شده یکی کارهایی که مباشر تا مسوولیت دارد و دیگری مدیریت فرهنگی است که در شورای فرهنگ عممی باید تقویت شود.

وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه یک شبکه عظیم هستند و امام جمعه به عنوان رییس شورای فرهنگی باید بازیابی و تحول در شورای فرهنگ عمومی ایجاد کند و شورای فرهنگ عمومی باید جایگاه خود را پیدا کند.

مسوول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار داشت: امام جمعه به عنوان مدیر فرهنگی شهرستان تحت برنامه اعتلا باید با کمک هیات اندیشه ورز معضلات اصلی جامعه را برآورد و برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: نهاد امامت جمعه رسانه‌ای برای اسلام و انقلاب بوده و در زمان جنگ نرم در نقطه مقابل تهاجم دشمنان ایستاده که این سنگر باید حفظ شود.

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: شعار همیشه مردمی همیشه انقلابی باید در دستور کار تمام امامان جمعه باشد زیرا نماز جمعه ثمره خون شهدا است.

وی بیان کرد: متاسفانه با اینکه معدل جمعیتی شرکت کننده در نماز جمعه خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها خوب است اما  بِّعد فضیلتی نماز جمعه در جامعه ما کم رنگ شده در حالی که نماز جمعه مناسکی است که در آیات و روایات به آن سفارش شده است.

مسوول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی یادآور شد: جزو برنامه‌های ما است که نماز جمعه در سبد مناسکی مردم جای بگیرد زیرا دشمن از نماز جمعه‌های ایران هراس دارد و این نماز جمعه‌ها فتنه‌های مختلفی را در ادوار مختلف خنثی کرده است.

وی در ارتباط با برگزاری نماز جمعه در شرایط کرونایی گفت: آنچیزی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در مرکز استان قابلیت اجرایی ندارد زیرا نمی‌شود به مردم برای شرکت در نماز جمعه بلیت حضور داد یا از آمدن آنها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: بیشتر مراکز استان‌ها بر اساس مصوبات بومی نماز جمعه را برگزار می‌کنند اما در مرکز خراسان جنوبی از ابتدای سال فقط یک نماز جمعه برگزار کردیم.

وی از نمازگزاران در سایر شهرستان‌های استان درخواست کرد: نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند زیراکه سلامت مردم در اولویت است.

خراسان جنوبی دارای ۲۶ پایگاه نماز جمعه در ۱۱ شهرستان است.