معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸ کارگروه و ۳۳ کمیته در زمینه دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید فعال خواهند شد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه زیرساخت و خدمات جهادی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان گفت: ما برای حیات و رشد خود به شهدا نیازمندیم و در قبال شهدا هرچقدر کار کنیم کم است.

او با اشاره به مقاومت مردم غزه و روحیه ایثار و شهادتشان افزود: روحیه شهادت طلبی، مقاومت و ایستادگی در ملت‌های مسلمان نهادینه شده و اکنون با جریان سازی، به یک حرکت جهانی تبدیل شده و پایه حرکت تحولی تمدن سازی، برای آرمان‌های آخرالزمانی ماست.

عباس زاده با بیان اینکه کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف آمادگی کامل برای انجام زیرساخت‌های لازم برگزاری کنگره ملی شهدای استان را دارند افزود: ۸ کارگروه و ۳۳ کمیته وظیفه انجام امور مختلف را برعهده گرفته اند.

احداث المان‌ها و یادمان‌ها به نام شهدا، نامگذاری طرح‌های عمرانی سطح استان به نام شهدا، دخیل کردن و به کار بردن نظر خانواده شهدا در برگزاری کنگره از جمله برنامه‌هایی بود که در اولین جلسه کارگروه زیرساخت و خدمات جهادی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان به آن پرداخته شد.

اولین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نیز در سال ۱۳۹۷ در حسینیه جماران بیرجند با حضور خانواده شهدا ، اقشار مردمی و مهمانان کشوری برگزار شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور