استاندار خراسان جنوبی گفت: گردشگری، ظرفیتی بی‌نظیر برای معرفی استان است و این صنعت نه تنها مشکلات زیست محیطی به همراه ندارد بلکه باعث تولید ثروت و سرمایه می‌شود.

حمید ملانوری روز جمعه در حاشیه بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بیرجند افزود: گردشگری ضمن اینکه می‌تواند اشتغال خوبی ایجاد کند، فرصت مطلوبی نیز برای معرفی استان به اقصی نقاط جهان است.

وی بیان کرد: تنوع و تعدد جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی به اندازه وسعت و گستره خراسان جنوبی در اقصی نقاط این استان پراکنده هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بناهای تاریخی که میراث اجداد و نسل‌های گذشته است، به عنوان ثروت بزرگی در اختیار نسل حاضر قرار گرفته‌اند لذا ما باید در حفظ و حراست از آنها کوشا باشیم.

وی هدف از بازدید امروز خود را بررسی وضعیت فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: در این بازدید، اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی هم بررسی و درخصوص حمایت‌هایی که از بخش خصوصی در این زمینه شده نیز مباحثی مطرح شد.

ملانوری اظهار داشت: بناهای تاریخی استان، آثاری شگرف، عمیق و غنی هستند که به عنوان ثروتی عظیم در اختیار نسل امروز قرار گرفته‌اند لذا ما باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

وی محدودیت‌های ایجاد شده به جهت شیوع کرونا را فرصت مناسبی برای همکاران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خواند تا شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که در آینده نزدیک و با شروع دوباره تردد مسافران و حضور گردشگران با از بین رفتن کرونا، آمادگی کامل برای استقبال از مهمانان داخلی و خارجی را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز از خانه شریف، بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان در روستای چهارده و باغ و عمارت اکبریه بیرجند بازدید کرد.