مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار صادرات از طریق گمرکات خراسان جنوبی انجام شده است.

 محمد کوهگرد  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۵ درصد صادرات کشور از نظر ارزش و ۵۰ درصد آن از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه محوریت کار در گمرکات بر سلامت و شفافیت است، بیان‌کرد: در دهه فجر سال جاری دستگاه ایکس ری پرسرعت گمرکات استان افتتاح شد که نقش مهمی در جلوگیری از توقف کامیون‌ها ایجاد می‌کند.

کوهگرد ادامه داد: در خراسان جنوبی ۱۰ واحد گمرکی داریم که در مرز، داخل استان و واحدهای تولید ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محور کار ما در گمرکات بر افزایش صادرات و ترانزیت کالا است، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار صادرات از نظر ارزش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صادرات ما به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق بوده است، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری میزان مسافر ورودی از گمرکات خراسان جنوبی برای بحث‌های درمانی و تجاری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ترانزیت از گمرکات خراسان جنوبی به صورت عام انجام می‌شود، بیان کرد: البته میزان واردات ما قابل توجه نبوده است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور