به نام خدا

سردبیر محترم خبرگزاری خبر و هنر

 

با سلام و احترام

پیرامون سوالات مطرح شده در خبرگزاری در مورد بنزین به اطلاع می رساند: در خصوص محدودیت ها که عنوان شده است صرفاً در این استان می باشد به هیچ عنوان اینگونه نمی باشد، و این موضوع به راحتی قابل راستی آزمایی می باشد.

در تهران و مشهد و در کلان شهرها مقداری سوختگیری از کارت آزاد از ۶۰ لیتری  به ۴۰ لیتر کاهش پیدا کرده و در اطراف شهرهای یاد شده  به ۳۰ لیتر تنزل کرده است. این نشان می دهد که در تمام کشور محدودیت ها اعمال شده است.

در برخی از استان‌ها طرح کدینگ اجرا گردیده است، یعنی صرفاً اشخاصی می توانند سوختگیری نمایند که کارت‌های آنان مربوط به همان استان بوده و قبلا در همان استان سوختگیری  مجاز به سوختگیری در آن استان می باشند.

این طرح که می توان گفت طرح  بسیار سختگیرانه‌ای می باشد در استان سیستان و بلوچستان به منظور جلوگیری از ورود کارت‌های مهاجر قبلا اجرا می‌شده و اکنون در استان کرمان هم از چند روز قبل  اجرایی شده است.

تاکید می نمایم به هیچ عنوان در شرایط فعلی این درست نیست که ما بگوییم فقط در استان خراسان جنوبی محدودیت وجود دارد و با توجه به شرایط کشور این در تمامی نقاط کشور با توجه به شرایط اجرا گردیده است.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی